۲۵۰۰ کیلوگرم از زعفران خراسان جنوبی در راه هند و دبی

ضیائیان احمدی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ تُن زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است، گفت: به دنبال این هستیم که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از زعفران استان به دُبی و هند صادر شود.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 520 کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده بود و امسال همه این زعفران ها را در بورس به فروش رسید.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: زعفران پارسال با قیمت بالاتری به فروش رسیده است و برای نگین زعفران در بورس قیمت 11 میلیون و 200 تومان در نظر گرفته شده بود.

 

وی با بیان اینکه امسال 2 هزار و 600 کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: بیشترین زعفران خریداری شده مربوط به شهرستان سرایان تاکنون بوده است.

 

ضیائیان احمدی ادامه داد: در زمینه خرید زعفران چهار مرکز ثابت در بیرجند، فردوس، قائن و سرایان فعال هستند و یک مرکز موقت نیز در این زمینه در شهرستان بشرویه فعال شده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا 30 آذرماه خرید زعفران ادامه دارد، افزود: این زمان تمدید نخواهد شد و از کشاورزان درخواست می شود که اگر زعفران برای فروش دارند هر چه سریعتر به مراکز خرید مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که 2هزار و 500 کیلوگرم از زعفران استان به دُبی و هند صادر شود، ادامه داد: این موضوع ارزآوری خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

ضیائیان احمدی در پایان بیان کرد: سه ماه زعفران کاران وقت دارند در صورت افزایش قیمت زعفران برای بازپس گرفتن زعفران خود از تعاونی ها اقدام کنند و با پرداخت هزینه انبارداری و آن هزینه خرید زعفران خود را پس بگیرند.

کد خبر 1003696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha