طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قانونی برای دفاع از حقوق ملت است

آقازاده با بیان اینکه مجلس در اقدام اخیر خود در مقابل تضییع شدن حقوق مردم ایستادگی کرده است گفت: دولت موظف است قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرایی کند.

«سیدعلی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به نظر دولت مبنی بر تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد: آقایان اگر واقعاً اعتقاد به مقابله با بدعهدی آمریکایی‌ها داشتند قطعاً زودتر عمل کرده و اینقدر یک طرفه برجام را ادامه نمی‌دادند و کشورهای اروپایی و آمریکا، جمهوری اسلامی را به بازی نمی‌گرفتند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت وظایف ذاتی مجلس در بحث قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین تصریح کرد: مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود هر کجا که ببیند حقوق مردم در حال تضعیف شدن است ورود کرده و جلوی به خطر افتادن منافع ملی را می‌گیرد و این موضوع امری کاملا طبیعی است.


آقازاده بدعهدی‌های آشکار آمریکایی‌ها در موضوع برجام را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: دولت کوتاهی‌های زیادی انجام داد و هر روز تحریم‌ها شدیدتر و نهایتا آمریکا از برجام خارج شد اما همچنان مصر بودند که کار خود را انجام دهند، اگرچه در بیان می‌گفتند که ما برای کاهش تعهدات اقداماتی انجام می‌دهیم ولی در عمل کاری انجام نشد.


رییس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در مقابل تضییع حقوق مردم ایستادگی کرد، وظیفه مجلس را تصویب قانون دانست و افزود: دولت موظف است قانون را اجرا کند از طرفی تمام کارشناسان دنیا معتقدند تعهدات برجام توسط آمریکا اجرایی نشده و کشورهای اروپایی هم به وظیفه خود عمل نکردند، بنابراین مقابله نکردن با این بدعهدی خسارت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مجلس با تصویب قانون به نفع دولت کار کرده تا دولت را از این گروگان‌گیری طرف برجامی نجات دهد تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یک قانون برای دفاع از حقوق مردم بوده و دولت نمی‌تواند قانون را اجرا نکند از طرفی تفسیر قانون برعهده دولت نیست و دولت موظف است آیین‌نامه‌های اجرایی را تهیه و آن را اجرا کند.



آقازاده قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را قانونی مبتنی بر واقعیت که در جهت تامین منافع ملی گام برداشته است، دانست و خاطرنشان کرد: اولویت تصمیم‌سازی و تصویب قوانین بر عهده مجلس است، مجلس تشخیص داده که در مقابل بدعهدی‌های طرف برجامی اقدام کند و دولت هم بایستی بر اساس قانون، مصوبه مجلس را اجرا کند.

کد خبر 1003724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha