سطح زیر کشت محصولات باغی افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان اظهارداشت: این در حالی بود که سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان که در سال گذشته هفت هزار و ۳۶۰ هکتار بود، امسال به هفت هزار و ۴۴۱ هکتار رسیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیشترین گونه باغی شیروان با ۲ هزار و ۸۹۴ هکتار را مربوط به محصول انگور عنوان کرد و افزود: این محصول در سال های گذشته عملکردی حدود ۱۲ تُن در هکتار داشت که امسال به دلیل بارش تگرگ و باران در زمان برداشت محصول، به ۶ تُن در هکتار کاهش یافت.

 

حیاتی عنوان کرد: ۷۰ درصد انگور تاکستان‌های شیروان به کشمش تبدیل شده و به دیگر استان ها ارسال می شود و ۳۰ درصد نیز به صورت تازه خوری به فروش می رسد.

 

وی بیان کرد: سطح باغ های هسته دار شامل آلو، هلو و غیره نیز ۵۳۱ هکتار است که با توجه به کاهش ۵۰ درصدی تولید آن نسبت به سال های گذشته، اکنون عملکرد تولید در هر هکتار به سه تُن رسیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: تولید محصولات باغی این شهرستان، امسال به دلیل خسارات حوادث طبیعی در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

حیاتی تصریح کرد: اینک یک واحد سردخانه‌ با ظرفیت ذخیره ۴۰۰ تُن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان فعال است.

 

به گفته وی شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

 

کد خبر 1003729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha