استقبال مردم از تحویل کتاب های رایگان بیشتر شد

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: استقبال مردم از تحویل کتاب های رایگان در شهرستان افزایش یافته است.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به استقبال خوب و انگیزه زیاد ارباب رجوع در هنگام تحویل کتاب های اهدایی، اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح بوده است.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: ۳۴۷ جلد کتاب به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۴۹۳ هزار ریال از ابتدای امسال به رایگان به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای شهرستان اهدا شده است.

 

عباسپور عنوان کرد: کتاب های مزبور در مناسبت های مختلف به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، کتابخانه ها و ارباب رجوع این اداره اهدا شده که با موضوعات گوناگون خانوادگی، ادبی، رمان، اجتماعی، دینی و مذهبی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و کمک آموزشی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شیروان با سرانه ۱۳ هزارم مترمربع فضای کتابخانه‌ای به ازای هر نفر، رتبه هفتم را در بین هشت شهرستان خراسان شمالی دارد.

 


وی تصریح کرد: اکنون در این شهرستان ۱۰ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد پنج باب در شهرهای شیروان، زیارت و لوجلی و پنج باب در نواحی روستایی مستقر است که مجموع زیربنای آنها هزار و ۹۳۳ مترمربع است.

 


عباسپور بیان کرد: شهرستان شیروان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن سه باب کتابخانه است.

 


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان افزود: همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، پنج نفر عضو کتابخانه ها هستند.

 


شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1003733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha