چهارمحال و بختیاری در طرح ملی ایران قوی عهده دار برنامه های «رواق کتاب» است

لهراسبی با اشاره به اینکه در طرح ملی «ایران قوی» محوریت برگزاری برنامه های «رواق کتاب» بر عهده ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری گذاشته شده است، افزود: انتظار می رود کارشناسان سایر استان ها همکاری لازم را با این استان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مسیح لهراسبی» در سومین نشست مجازی بررسی و تبیین برنامه های اجرایی رواق کتاب، در راستای طرح ملی ایران قوی که با حضور استان های البرز، گلستان، لرستان و آذربايجان غربي به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های رواق کتاب در پنج محور ثبت و بروز رسانی کتابخانه، دوره آموزشی کتابداران، طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب برگزار می شود.

 

سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور افزود: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید نسبت به ثبت اولیه یا بروزرسانی اطلاعات کتابخانه اقدام و کتابدار کتابخانه را در کادر کانون مشخص کنند تا 300 امتیاز این برنامه را در طرح ملی ایران قوی به دست آورند.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی «ایران قوی» محوریت برگزاری برنامه های «رواق کتاب» بر عهده ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری گذاشته شده است، افزود: انتظار می رود کارشناسان سایر استان ها همکاری لازم را با این استان داشته باشند.

 

لهراسبی ابراز کرد: بابیان اینکه هفت مسابقه در سامانه بچه های مسجد طراحی و بارگذاری شده است، افزود: در هر مسابقه که با حضور پنج نفر از اعضای هر کانون برگزار می شود، در شرایط قبولی ۷۰۰ امتیاز به کانون ها داده می شود.

 

سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور با اشاره به اینکه طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، مهمترین برنامه رواق کتاب، با رویکرد انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب است افزود: تهیه کلیپ های یک دقیقه ای از معرفی کتاب جهت بارگذاری و نشر در فضای مجازی توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد از اهم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شنبه های کتاب مساجد است که امیدواریم کانون های فرهنگي هنری مساجد ضمن معرفی کتاب گام بلندی در نشر و ترويج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برمی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در خلاصه نویسی کتاب با بارگذاری چهار اثر در سامانه «بچه های مسجد» ۱۰۰ امتیاز فهما به کانون ها تعلق می گیرد افزود: دوره های آموزشی برای کتابداران کتابخانه های مساجد به صورت مجازی در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود که با آموزش دیدن ۲ کتابدار در طرح ملی ایران قوی ۲۰۰ امتیاز به کانون ها داده می شود.

 

سرپرست اداره کتابخانه های مساجد ستاد فهمای کشور در پایان بابیان اینکه زمان ثبت و به روز رسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد تا پایان اجرای طرح ملی ایران قوی می باشد، افزود: کارشناسان استان ها تبلیغ مناسب برای مشارکت گسترده اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد در خلاصه نویسی کتاب و شرکت کتابداران در دوره آموزشی را فراهم کنند.

 

کد خبر 1003738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha