برگزاری مسابقه عکاسی«یلدای امسال در خانه می مانیم» در آستارا

امیری نژاد از برگزاری مسابقه عکاسی«یلدای امسال در خانه می مانیم» خبر داد و گفت: ۵ دی آخرین مهلت ارسال آثار جهت شرکت در مسابقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«پردل امیری نژاد» امروز(سه شنبه، ۲۵ آذر) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: یلدا، تولد نور و روشنایی و یادآور بهترین سنت های اصیل و با هویت ایرانی است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا آداب و رسوم را شناسنامه هر جامعه‌ای دانست و بر حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم اصیل ایرانی در جامعه تاکید کرد. 

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها طبق سنت دیرینه دور هم جمع می ‌شوند تا بلندترین و تاریک‌ ترین شب سال کوتاه ‌تر شود اما این دور هم جمع شدن در واقع وفاق و همدلی برای غلبه بر سیاهی، تاریکی و سردی بوده؛ همان که امروز به شکل کووید ۱۹ ظاهر شده است، تصریح کرد: یکی از خاطرات خوب این شب حضور در کنار بزرگان خانواده است اما از طرفی این افراد آسیب‌ پذیرتر در مقابل بیماری منحوس کرونا ویروس هستند و باید به خاطر حفظ خاطرات خوب سال‌های گذشته امسال بیشتر مراقبت کرد تا این شب را به سیاه‌ ترین و غم ‌انگیزترین خاطره‌ ها مبدل نکنیم.

 

امیری نژاد یکی از عوامل شیوع کووید ۱۹ را تجمعات و دورهمی های خانوادگی دانست و گفت: از این رو امسال در شرایط شیوع کووید ۱۹ و خطرهای جدی در پی افزایش آمار ابتلا به بیماری نیاز است با پرهیز از دورهمی و تجمعات خانوادگی، از راه دور به یاد هم باشیم و برای حفظ سلامتی یکدیگر بکوشیم تا این زمستان هم سپری شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا از برگزاری مسابقه عکاسی«یلدای امسال در خانه می مانیم» خبر داد و تصریح کرد: علاقمندان از سراسر استان می توانند جهت شرکت در مسابقه از نمادهای شب یلدا عکس گرفته و به شماره ۰۹۱۱۴۷۸۱۳۱۹ ارسال کنند.

 

وی ۵ دی را آخرین مهلت ارسال عکس به مسابقه عکاسی«یلدای امسال در خانه می مانیم» اعلام کرد و افزود: به ۱۰ عکس برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

 

امیری نژاد خاطرنشان کرد: مسابقه عکاسی« یلدای امسال در خانه می مانیم» به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا و با همکاری فروشگاه صنایع دستی گیلان هنر آستارا برگزار می شود.

کد خبر 1003741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha