جوانان مسجدی بام ایران با طرح ملی شنبه های کتاب انس گرفته اند

مظاهری گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با طرح ملی شنبه های کتاب که در قالب طرح ملی ایران قوی برگزار می شود انس گرفته اند.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

وی ابراز کرد: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۳۰۰ کتاب انتخاب و توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد معرفی شده است.

 

مظاهری گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با طرح ملی شنبه های کتاب که در قالب طرح ملی ایران قوی برگزار می شود انس گرفته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رویکرد طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب است

 

وی تصریح کرد: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد کلیپ های یک دقیقه ای از معرفی کتاب توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد تهیه و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر و در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir بارگذاری می شود.

 

مظاهری با اشاره به اینکه ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و کتابداران مجریان این طرح هستند، افزود: مدیران کانون های مساجد باید با تشکیل کارگروه محتوایی در مسجد متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه تا پنج نفر از افراد صاحب نظر در حوزه کتاب به منظور احصای میانگین رده سنی، سطح تحصیلات و نیازمندی جوانان هر محله، تعیین اولویت ها و انتخاب کتاب مفید با توجه به اطلاعات به دست آمده کتاب های مناسب را از کتابخانه مساجد یا کتاب‌های شخصی به نمازگزاران و عموم مردم معرفی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌اندازی پویش # شنبه_های _کتاب_مساجد در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون به خرید و مطالعه کتاب یکی از اهداف این طرح ملی است.

 

کد خبر 1003758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha