وضعیت استان لرستان از نظر بیماری کرونا شکننده است

ثمینی با بیان اینکه وضعیت استان از نظر کرونا شکننده است، گفت: ابراز با کوچکترین سهل انگاری ممکن است وضعیت بلافاصله از نا نجی به قرمز متمایل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی»  امروز(۲۵آذر) در جلسه ضمن تقدیر از اعضای شورای اطلاع رسانی استان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا همراهی و مشارکت مردم مهم ترین نقش را در کنترل بیماری کرونا دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با  تشکر از مردم نجیب لرستان به خاطر عمل به توصیه ها و رعایت طرح محدودیت های هوشمند کرونا و همچنین همکاری اصناف و بازاریان، بیان کرد: برآیند این تعامل موجب شد پیک سوم کرونا کنترل شده و وضعیت عمومی استان از قرمز به نارنجی  و زرد سیر کند. 

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر کرونا شکننده است ابراز امیدواری کرد که با مراعات مردم اتفاق بدی نیوفتد زیرا با کوچکترین سهل انگاری ممکن است وضعیت بلافاصله از نا نجی به قرمز متمایل شود.

 

ثمینی تصریح کرد: در حال حاضر متخصصین معتقدند که شیوع کرونا در اجتماعات کوچکی که پیش می آید شدت بیشتری دارد و با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم لازم است با فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام کرد و یلدایی متفاوت داشته باشیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: شب یلدا یک موضوع فرهنگی است انتظار داریم از تمام رسانه ها، شورای اطلاع رسانی، روابط عمومی ها و اصحاب رسانه و خبرنگاران همانگونه که تاکنون یاریگر ما بوده اند با اطلاع رسانی، تبیین و توجیه این موضوع در خصوص عدم تجمع های خانوادگی و دید و بازدیدهای شب یلدا فعالیت داشته باشند تا از تشکیل اجتماعات در جمع  فامیل به منظور حفظ سلامت مردم  جلوگیری شود.

 

 معاون استاندار لرستان تصریح کرد: سنت شب یلدا سنتی بسیار خوب و پسندیده است و در تحکیم روابط خانواده ها بسیار موثر است اما در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی با محدودیت مواجه ایم و سلامت مردم مهم تر است. 

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان لرستان در پایان تاکید کرد: اگر مردم  عزیز ما دو موضوع مهم شامل  را رعایت نکات بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را  توسط همه مردم در همه اماکن رعایت کنند نیاز به اعمال محدودیت شدید، نداریم.

کد خبر 1003793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha