ثبت وقف جدید قرآنی در بندرعباس

کریمی گفت: یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک نبوت بندرعباس به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال با نیت قرآنی وقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد کریمی » در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت یک مورد وقف جدید در بندرعباس، اظهار کرد: یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک نبوت بندرعباس به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال با نیت قرآنی، کمک به  ساخت مسجد و ترویج سیره اهل بیت به ثبت رسیده است.


وی افزود: ملک مذکور با مساحت ۶۰ متر مربع توسط « زینب جمال زاده » وقف شده و سه مورد نیت برای آن منظور شده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس افزود: واقف نیک‌اندیش نیت وقف خود را انجام امورات قرآنی، کمک به  ساخت مسجد و اهل بیت تعیین کرده و اجرای نیت موقوفه پس از فوت واقف تعیین و بر عهده اوقاف قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مورد وقف جدید در شهرستان بندرعباس به ثبت رسیده است، گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه در اسلام است که انسان به‌وسیله آن می‌تواند نام و یاد خود را تا قیامت زنده نگه دارد و دیگران به نیکی از او یاد کنند.


کریمی افزود: امروزه با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های مشارکتی، راه پیوستن همه افراد به جمع واقفان و بهره‌مندی از مزایای دنیوی و اخروی این امر خداپسندانه برای همه فراهم شده است.


وی با اشاره به راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در اداره شهرستان بندرعباس، خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره اوقاف با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت دهی به نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه دارند.

 

 

کد خبر 1003809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha