پرداختی بانک‌های ایلام در بخش تسهیلات کرونا مناسب نیست

استاندار ایلام با بیان اینکه با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد بستری، ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان بسیار کاهش یافته است، گفت: پرداختی بانک‌های ایلام در بخش تسهیلات کرونا مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار کرد: با وجود اینکه با فاصله در زمینه ثبت‌نام افراد برای دریافت تسهیلات در کشور اول هستیم اما مبلغ پرداختی بانک‌ها مناسب نیست و نیاز است که اعداد پرداختی افزایش یابد.

 

استاندار ایلام گفت: میزان پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها کم است و نیاز است معاونت اقتصادی با برگزاری نشست با حضور دستگاه تخصصی به رصد وضعیت پرداختی ها بپردازد.

 

سلیمانی‌دشتکی وضعیت پرداخت تسهیلات در شهرستان‌ها مناسب نیست و نیاز است روند پرداخت تسهیلات در شهرستان‌ها به صورت درصدی مشخص شود.

 

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی، بخش خصوصی ورزش، هنرمندان، خبرنگاران و گروه‌های مختلف هنری مشمول دریافت تسهیلات کرونا شده اند، افزود: گروه‌های شغلی دیگری نیز در دست بررسی است تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه باید به گروه‌های هدف ارائه شود.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه باید همه آگاه باشند که وضعیت استان در زمینه کرونا شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند موج ابتلا باز می‌گردد، اظهار داشت: اکنون چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و هفت شهرستان دیگر نارنجی هستند.

 

وی افزود: تعداد بستری، ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان بسیار کاهش یافته و تعداد بستری از ۴۰۰ نفر به ۷۰ نفر کاهش پیدا کرده است که این اعداد آرامشی به حوزه درمان داده است.

 

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد: شب‌نشینی و دورهمی یلدا سم است زیرا موجب انتشار و عامل ابتلای تعداد زیادی از افراد به کرونا می‌شود.

کد خبر 1003812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha