راه‌اندازی مواکب فاطمة‌الزهرا(س) توسط بچه‌های مسجد خرماکلا

نادعلی‌زاده با اشاره به ارائه خدمت‌رسانی مواکب حضرت فاطمه الزهرا(س) وابسته به کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی در اربعین حسینی، گفت: اسکان سه هزار نفر و توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم به صورت روزانه از خدمات این دو موکب است.

«ولی‌الله نادعلی‌زاده»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری «شهید گراییلی» در جوار مسجد النبی(ص) (واقع در روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر) در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و اظهار کرد: از ماه‌ها قبل، تمهیدات و تدابیر لازم برای اعزام خدام، امکانات و تجهیزات به کربلا برای ارائه خدمات به زائرین اربعین اندیشیده شد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علی گراییلی با اشاره به اینکه این کانون اقدام به راه اندازی دو موکب در شهر کربلا در منطقه حی الرمضان و در عمود ۲۸۷ مسیر نجف به کربلا می کند، بیان کرد: خدمت رسانی موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) از اول ماه صفر آغاز می شود و تا دو روز قبل از اربعین ادامه دارد.

راه‌اندازی مواکب فاطمة‌الزهرا(س) توسط بچه‌های مسجد خرماکلا

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این مواکب در پیاده روی اربعین حسینی توسط خادمین، افزود: اسکان سه هزار نفر به صورت روزانه در این مواکب، توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم، ارایه خدمات زیرساختی، ارایه خدمات بهداشتی درمانی توسط ۴۰ نفر از کادر درمان، اقامه سه نوبت نماز، توزیع صبحانه، نهار و شام، توزیع اقلام فرهنگی بهره مندی از سخنرانان و مداحان از جمله خدمات این مواکب است.

راه‌اندازی مواکب فاطمة‌الزهرا(س) توسط بچه‌های مسجد خرماکلا

راه‌اندازی مواکب فاطمة‌الزهرا(س) توسط بچه‌های مسجد خرماکلا

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید علی گراییلی» قائمشهر خاطرنشان کرد: در کنار خدمات رفاهی، اسکان، پذیرایی و درمانی تلاش شده است که با برگزاری برنامه های فرهنگی و نشست های بصیرت بخشی، فرهنگ اسلامی و اخوت و برادری با کشور همسایه عراق را به جهانیان نشان دهیم.

راه‌اندازی مواکب فاطمة‌الزهرا(س) توسط بچه‌های مسجد خرماکلا

وی از راه اندازی پویش «نذر آب میوه و آب معدنی» در موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) کانون شهید گراییلی خبر داد و ابراز کرد: افراد به هر مقداری که خواستند، می توانند در قالب نذورات در این پویش شرکت و در ثواب آن سهیم باشند. ضمن اینکه در مواکب اربعین این کانون کارگاه های فرهنگی و هنری، مسابقات مختلف ویژه کودکان نیز برگزار می شود.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) قائمشهر از کانون های موفق مسجدی است که علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و دستگیری از محرومان، در مراسم پیاده روی اربعین نیز از سال  ۱۳۹۴ تاکنون به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی صورت می گیرد.

کد خبر 1775047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha