حذف دورهمی های خانوادگی در شب یلدا ضروری است

ثمینی با بیان اینکه زنان در همه ابعاد و زوایای زندگی نقشی اثرگذار دارند، گفت: در شب یلدا باید همگی تلاش کنیم که با حذف دورهمی های خانوادگی آسیب های ناشی از کرونا را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی» امروز(25 آذر)در جلسه زنان، بحران کرونا و مدیریت شب یلدا که با حضور جمعی از بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: همراهی مردم مهمترین گام در کنترل بیماری کرونا است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: زنان در نقش های مهم همسری و مادری تأثیر بسزایی بر زوایا و ابعاد خانواده دارند و در کنار فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت های سنگینی دارند که در این رابطه می‌توان به نقش تربیتی زن در خانواده اشاره کرد. 

 

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه استان به لحاظ شیوع کرونا، زنان در موضوع کنترل فرزندان، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام قرنطینه خانگی زحمات زیادی را متحمل شده اند.

 

ثمینی تصریح کرد: در دوران کرونا زنان با صبر و بردباری توانستند نشاط و آرامش را در میان اعضاء خانواده حفظ نمایند تا افراد دچار مشکلات و اختلالات رفتاری نشوند. 

 

معاون استاندار لرستان یکی از ویژگی های مردم استان را تعاملات و روابط اجتماعی قوی دانست و افزود: در ایام شیوع کرونا مردم ناچارند برای حفظ سلامتی خود و خانواده با تغییر سبک رفتار، تعاملات گذشته را محدود و به شکل دیگری مدیریت کنند. 

 

ثمینی اظهار کرد: در شب یلدا باید همگی تلاش کنیم که با حذف دورهمی های خانوادگی آسیب های ناشی از کرونا را به حداقل برسانیم و این مهم در سطح گسترده به مردم اطلاع رسانی شود که برای حفظ سلامت خود و اطرافیان یلدا را بدون دورهمی و در بستر فضای مجازی سپری کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای پرهیز از تجمع و دورهمی در شب یلدا، گفت: صدا و سیمای مرکز استان و سایر دستگاههای فرهنگی با برنامه ریزی مناسب، برنامه های شاد و متنوع را به طرق مختلف در اختیار مردم قرار دهند .

کد خبر 1003879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha