مقاومت فرهنگی به استفاده درست از فضای مجازی ختم می شود

​پور حسن گفت: مدیریت زمان، مقاومت فرهنگی، شناخت منشأ اخبار، تعیین هدف فردی و اجتماعی و اینکه فضای مجازی ساحتی از زندگی حقیقی است؛ از جمله اصولی که رعایت آن موجب استفاده صحیح از فضای مجازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«فاطمه پورحسن» امروز(۲۵آذر)‌در نشست مجازی با طلاب مدرسه علمیه عصمتیه بابل با موضوع: "فرهنگ استفاده از فضای مجازی" ابتدا در تعریف فضای مجازی گفت: استفاده انسان ها از ابزار و ادواتی که از سنخ فناوری اطلاعات است و تعاملاتی که در این حیطه صورت می گیرد فضای مجازی را تشکیل می دهد.

 

پژوهشگر فقه زنان و عضو بسیج سایبری مدرسه علمیه عصمتیه بابل پویایی زمان، فشردگی مکان، تکثر و تنوع عددی، پیوستگی و یکپارچگی، گمنامی هویت و فردگرایی را از ویژگی های فضای مجازی برشمرد.

 

وی بهره برداری از فضای مجازی را زمانی صحیح دانست که به هیچ یک از عرصه های مختلف زندگی انسان آسیب نرساند.

 

پورحسن در بیان فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی بیان کرد: استفاده صحیح از این فضا مستلزم رعایت اصولی است.

 

دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و پژوهشگر فقه زنان ضمن بیان این اصول پنجگانه، به تبیین آن نیز پرداخت و گفت: فضای مجازی ساحتی از زندگی حقیقی ماست چرا که در مواقع مختلف اخبار و اطلاعاتی که در این فضا ردوبدل می شود بر زندگی حقیقی تاثیر غیر قابل انکاری دارد.

 

این طلبه خواهر افزود: شناخت منشأ هر جریانی در فضای مجازی اصل دیگریست که رعایت آن از سوی همگان تا حدود زیادی می تواند از پخش شایعه جلوگیری کند و این فضا را آلت دست دشمنان انقلاب قرار ندهد.

 

عضو بسیج سایبری اصل سوم را تعیین هدف فردی و اجتماعی عنوان کرد و خاطرنشان شد: فضای مجازی نیز نوعی رسانه است که کارایی سایر رسانه ها را یکجا دارا می باشد لذا شایسته است افراد به فراخور اهداف خود از ابزار رسانه در جهت نیل به اهداف شان استفاده کنند.

 

پورحسن مدیریت زمان و مقاومت فرهنگی را از مهمترین اصول بر شمرد و افزود: برنامه ریزی برای زمان مصرف اینترنت و اولویت بندی کارهای روزانه و آینده نگری از جمله اموری است که در مدیریت زمان به انسان کمک می کند .

 

وی در توضیح مقاومت فرهنگی به عنوان اصل آخر گفت: مقاومت فرهنگی راهبردی است برای حفاظت از فرهنگ اصیل برآمده از اسلام انقلابی، در برابر هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی به کار بسته می شود.

کد خبر 1003885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha