نسبت به نگرانی کادر درمانی در شب یلدا باید مسئولیت پذیر باشیم

مسئولان ارشد کشور به ویژه وزیر بهداشت، معاونان و حتی برخی از کادر درمانی کشور در تریبون های مختلف از مردم درخواست دارند تا از تجمع شبانه در شب یلدا خودداری کنند تا شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم و مردم نیز باید نسبت به این مسئله مسئولیت پذیر باشند.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

 

مسئولان ارشد کشور به ویژه وزیر بهداشت، معاونان و حتی برخی از کادر درمانی کشور در تریبون های مختلف از مردم درخواست دارند تا از تجمع شبانه در شب یلدا خودداری کنند تا شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم و مردم نیز باید نسبت به این مسئله مسئولیت پذیر باشند.

 

شیوع بیماری کرونا از سال گذشته نگرانی و محدودیت های بسیاری را به مردم تحمیل کرده است و متاسفانه جان بسیاری از هموطنان را نیز گرفت است البته به دور از سختی و مشکلات ناشی از این بیماری باید آینده نگری نسبت به همزیستی مسالمت آمیز با این بیماری برای کاهش آسیب های آن مدنظر نیز قرار گیرد.

 

تاکنون موج های مختلف شیوع و افزایش مرگ بر اثر کرونا در کشور تجربه شده اما محدودیت ها اخیر توانست بسیاری از مشکلات کادر درمانی کشور را کاهش دهد و کادر درمان نیز تلاش می کنند تا موج دیگری در کشور پدید نیایید به همین دلیل از مردم درخواست می شود تا دورهمی های شب یلدا را برگزار نکنند.

 

البته خریدهای شب یلدا و سایر موارد نیز به این نگران افزوده است اما مردم نیز باید نسبت به این مسئله مسئولیت پذیر باشند و رعایت این مسئله نشان از همکاری و همدلی عمومی برای کاهش شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

 

مطمئنا فشارهای روحی و روانی که برای کادر درمانی بخش کرونا در طول این ماه های گذشته است بسیار دردناک بوده که اینگونه از طریق شبکه های اجتماعی از مردم درخواست می کنند تا از دورهمی های شب یلدا و حتی در روزهای دیگر نیز دوری کنند و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بهتر و بیشتر رعایت کنند.

 

در این راستا گفتگوی با «شهرام حبیب زاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خواهیم داشت که در ذیل می خوانید:

 

حبیب زاده با اشاره به اینکه موضوع شب یلدا یک مسئله استانی نیست و باید همه مردم ایران دست در دست هم همت بلندی داشته باشند تا در مقابل شیوع بیماری کرونا اقدام جدی صورت گیرد، افزود:

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه این بیماری نیازمند فاصله اجتماعی حتی در خانه ها است و برپایی تجمع حتی به صورت خانوادگی خطرناک هست و زمینه شیوع بیماری را در بین افراد خانواده فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: مردم نیز نسبت به مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مسئولیت اجتماعی دارند و باید نسبت به این مسئله دقت داشته باشند تا شاهد کاهش شیوع بیماری در سطح جامعه باشیم.

 

حبیب زاده تاکید کرد: اینکه در هر مناسبتی زنگ خطر شیوع بیماری کرونا به گوش برسد نشانه بدی است و این فرهنگ سازی باید نهادینه شود که شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه وجود دارد و همچنان باید در هر مناسبتی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبر 1003888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha