بزرگترین اقتدار نرم در جامعه ما به زنان داده شده  است

حاجی میرزایی گفت: بزرگترین اقتدار نرم در جامعه ما به زنان داده شده که خداد دادی است و هیچ کس نمی تواند آن را بگیرد از این ظرفیت بانوان به خوبی استفاده نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در نشست هم اندیشی با مدیران زن آموزش و پرورش گفت: آموزش زیربنای عدالت در جامعه است و اعطای فرصت برابر به افراد می تواند بستری برای موقعیت ها و منزلت های اجتماعی برابر باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سنگ بنای عدالت از ابتدای خوب گذاشته شود گفت: ما تلاش می کنیم تا همگان به آموزش با کیفیت  دسترسی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه  از ظرفیت بانوان برای پیشبرد امور بیشتر باید استفاده شود گفت:بانوان  نقش برجسته ای در تربیت دارند و این نقش با نقش های دیگران قابل جایگزینی نیست.

 

حاجی میرزایی تصریح کرد: بزرگترین اقتدار نرم در جامعه ما به زنان داده شده که خداد دادی است و هیچ کس نمی تواند آن را بگیرد از این ظرفیت بانوان به خوبی استفاده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه اصولا تمدن محصول شنیدن، دیدن و اندیشیدن است تصریح کرد:سهم  زنان در شکل گیری تمدن و فرهنگ سازی، هویت بخشی به نسل نو، آینده سازی، مصونیت بخشی به جامعه در برابر آسیب های ویرانگر، توسعه و تعالی کشور از همین جا مشخص می شود. اگر فرزند پرسشگری تربیت کنیم مسیر آینده اش تاثیر گذار است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تلاش کنیم توانمندی زنان برای این نقش های کلیدی افزایش یابد گفت: سهم زنان در تربیت کودک از  بدو تولد قطعا نسبت به مردان بیشتر است. پس از آن در مدرسه و به ویژه در دوران ابتدایی نیز بخش عمده تعالی بیش از نسبت مردان، در اختیار مدیران و معلمان زن است و به مرور در مقاطع متوسطه و دانشگاهی این نقش کاسته می شود.

 

وی از معاونت امور زنان درخواست کمک کرد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعطای تربیت اوان کودکی به آموزش و پرورش در دستورکار است و آموزش و پرورش از صفر سالگی مسئولیت داشته باشد. اگر اینگونه باشد خانواده ها بخشی از ماموریت آموزش و پرورش می شوند.

کد خبر 1003928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha