اجرای ویژه‌برنامه‌های کتاب‌خوانی شب یلدا در کتابخانه‌های عمومی مازندران

ولیپور گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اجرای ویژ‌ه‌برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی به استقبال آیین سنتی یلدا می‌روند.

«آرزو ولیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری اظهار کرد: از آغاز شیوع کرونا در کشور و با وجود اعلام محدودیت‌ها فعالیت کتابخانه های عمومی در بستر فضای مجازی جایگاه خود را پیدا کرده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: در حال حاضر تلاش کتابداران برای انجام رسالت خود در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در فضای مجازی بیش از پیش افزایش یافته است که این مهم جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به در پیش بودن آیین سنتی شب یلدا و شروع فصل زمستان، تصریح کرد: به مناسبت این آیین برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در بستر فضاهای مجازی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

 

ولیپور با اشاره به اینکه یلدای امسال را مجازی برگزار کنیم تا یلدای بعدی با هم باشیم چرا که کرونا در کمین است، گفت: حافظ خوانی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، کاردستی خلاقانه، برگزاری پویش «کرسی کتاب» با هدف آشنایی با آداب و رسوم ویژه شب یلدا، انتشار فیلم شعرخوانی و قصه گویی در اینستاگرام، چیستان مادربزرگ، طراحی پوستر ویژه شب یلدا، نمایشنامه خوانی، معرفی آداب رسوم محلی، مسابقه نقاشی سب یلدا، شاهنامه خوانی، قصه‌های پدربزرگ و مسابقه عکاسی شب یلدا از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی به مناسبت شب یلدا است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند با مراجعه صفحات رسمی کتابخانه های عمومی استان در اینستاگرام مراجعه کنند.

 

کد خبر 1003989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha