عقب ماندگی در طرح توسعه ای گلخانه ای/ پیمانکاران پای کار نیستند

قوسی گفت: طرح توسعه گلخانه ای در خراسان جنوبی گلنگ زنی و انتخاب پیمانکار انجام شده است، اما کمی در این نهضت عقبیم؛ دو بار فراخوان پیمانکار انجام شده اما متاسفانه پیمانکاران هنوز پای کار نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (25 آذر) در نشست با فرماندار نهبندان اظهار کرد: نهبندان یکی از شهرستان هایی است که در زمینه کشاورزی و دامپروری ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت اجرای سیستم های آبیاری در راستای استفاده بهینه از آب در اقلیم خشک استان افزود: در بحث اجرای سیستم های نوین آبیاری 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای شهرستان اختصاص یافته است.

 

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی بدون محدودیت، طرح های سیستم های نوین آبیاری را که مشاوران تأیید کنند، اجرا می کند، برای سیستم های نوین آبیاری هر شهرستان، سهمیه ای خاص در نظر گرفته شده، اما هر شهرستانی که بتواند سریع تر پیمانکار را پای کار بیاورد و سهم مشارکت را تأمین کند، اعتبارات بیشتری دریافت خواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: طی دو سال گذشته بیشترین درصد تأمین اعتبار را به قنوات نهبندان داده ایم امسال هم از محل اعتبارات ملی، یک میلیارد و 150 میلیون تومان به شهرستان اعتبار تزریق کرده ایم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: حدود 2 میلیارد تومان اعتبارات قنوات شهرستان نهبندان است که 800 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین می شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای خشک استان باید برای افزایش بهره وری از آب؛ تولید را با مدیریت علمی دنبال کنیم؛ همچنین برای نهضت گلخانه ای استان باید تمام اقدامات فنی و تخصصی را اعمال کنیم.

 

قوسی با بیان اینکه روند احداث گلخانه در شهرستان نهبندان قابل قبول است، افزود: نهضت گلخانه در دو سال گذشته جهش خوبی داشت و زیرساخت های آن آماده شده که جای قدردانی دارد.

 

وی اضافه کرد: طرح توسعه گلخانه ای در استان گلنگ زنی و انتخاب پیمانکار در دستور کار است؛ اما کمی در این بحث عقبیم؛ دو بار فراخوان پیمانکار انجام شده اما متاسفانه پیمانکاری هنوز پای کار نیامده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 190 میلیارد تومان اعتبار نهضت گلخانه ای استان است، عنوان کرد: این رقم برآورد دو سال گذشته است که در حال حاضر به 600 میلیارد تومان (سه برابر) شده است که تاکنون برای 80 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

 

قوسی تصریح کرد: زیر ساخت مجتمع های گلخانه ای انجام و منابع مالی تأمین اعتبار و مطالعات طرح به پایان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به سرمایه گذاران طرح گلخانه ای استان سال گذشته هفت درصد بوده است، اضافه کرد: این تسهیلات امسال به دلیل عدم یارانه مورد نظر به 12.5 درصد رسیده است، اما با اعتباراتی که از محل تبصره 19 دریافت می کنیم تسهیلات کم بهره تری را پرداخت خواهیم کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان بر آموزش گلخانه داران تأکید کرد و گفت: هر هفته در سطح شهرستان ها از اساتید کشوری در بحث آموزش استفاده می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1003999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha