نهبندان نیازمند سازه های خاکی بیشتر/ اعتبارات شهرستان کفاف نمی دهد

بیکی با تأکید بر اینکه فیزیک منطقه ای نهبندان نیازمند سازه های خاکی زیادی است، گفت: در این حوزه نیاز به اعتبارات ملی داریم چراکه اعتبارات شهرستان کفاف وسعت شهرستان را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» در نشست با رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از راه های برای برون رفت از شرایط خشکسالی، استفاده بهینه از منابع آبی است که تاکنون اقدامات خوبی در زمینه استفاده از رواناب ها و منابع آبی انجام شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه 30 درصد از اراضی شهرستان نهبندان مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند، افزود: سیستم آبیاری نوین تأثیری جدی در بهره وری منابع آبی و راندمان کشاورزی دارد همچنین چاره ای نداریم تا از منابع در اختیار، بهینه استفاده کنیم.

 

وی حوزه کشاورزی و دامپروی را یکی از ظرفیت های بسیار مهم شهرستان عنوان و تصریح کرد: در حوزه تسهیلات سیل باید برنامه ریزی و نظارت ها تشدید شود تا تسهیلات در این بخش از حوزه کشاورزی به ارزش افزوده تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر اینکه فیزیک منطقه ای نهبندان نیازمند سازه های خاکی زیادی است، افزود: در این حوزه نیاز به اعتبارات ملی داریم چراکه اعتبارات شهرستان کفاف وسعت شهرستان را نمی دهد، همچنین برای سرعت جهش توسعه باید رویکرد منطقه ای و کارشناسی حاکم باشد.

 

فرماندار نهبندان پیشرفت فیزیکی و روند احداث گلخانه در شهرستان نهنبدان را قابل قبول عنوان کرد و افزود: برای تحقق نهضت گلخانه ای در استان، سرمایه گذاران نیازمند به حمایت دارند، چراکه تسهیلات با نرخ بالا مانع توسعه این نهضت خواهد بود.

 

بیکی تصریح کرد: برق دار کردن چاه های کشاورزی باقی مانده، یکی از درخواست هایی است که نیازمند مساعدت دولت در بخش اعتباری است؛ این مهم باید در دستور کار دولت باشد تا مصرف سوخت بهینه شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه جهاد کشاورزی برای مقابله با ملخ های صحرایی در نهبندان، باید استانی باشد، گفت: کشاورزان باید امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ های صحرایی را قبل از وقوع بحران داشته باشند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان در حوزه تأمین خوراک دام مشکل دارد، اضافه کرد: باید سهمیه های تعریف شود و سرانه خوراک دام در واحدهای فعال این شهرستان افزایش یابد تا رضایت مندی نسبی را کسب کنیم.

 

وی افزود: نیازمند برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی برای حل مشکلات کشاورزان، دامداران و نگاه حمایتی هستیم.

کد خبر 1004004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha