تحویل یک راس بره جبیر به اداره حفاظت محیط زیست جیرفت 

مطهره قریشی گفت: یک راس بره جبیر زخمی توسط یک دامدار دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مطهره قریشی» گفت: یک راس بره جبیر زخمی توسط یک دامدار دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: دامدار یاد شده که از اهالی روستای متاع بود که با مشاهده این بره جبیر بی پناه که توسط حیوانات وحشی مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده بود بلافاصله موضوع را با یگان حفاظت محیط زیست جیرفت اطلاع رسانی کرده و آن را تحویل مامورین محیط زیست جیرفت داد.
 



وی بیان کرد: مامورین حفاظت محیط زیست بلافاصله اقدامات لازم در خصوص مداوای حیوان انجام داده و آن را به کلینیک دامپزشکی برده و دامپزشک اقدام به بخیه زدن بره جبیر کرده و در حال حاضر وضعیت حیوان خوب و رضایت بخش و رو به بهبودی است.




قریشی ابراز کرد: به محض بهبودی کامل و پس از انجام معاینات تکمیلی در رابطه با سلامت و نداشتن بیماری واگیر این بره جبیر در زیستگاه‌ طبیعی خودش رها سازی می شود.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از مسلمی، خالقی و عبدلی که نهایت همکاری را با مامورین برای درمان این بره جبیر داشتند، تشکر کرد.



وی تصریح کرد: همشهریان از نزدیک شدن به بره و بزغاله های تازه متولد شده در حیات وحش خوداری کرده و هرگز آنها را از مادر خود جدا نکنید گاهی مشاهده می‌شود که بعضی افراد بره های تازه متولد شده را بر عکس گرفتن بغل می‌ کنند.




قریشی ادامه داد: این امر موجب آسیب جدی به حیات وحش می شود و ممکن است مادر این حیوان شیر خوار دیگر به سمت بره خود نیاید که خروج نوزادان جانوران وحشی از زیستگاه طبیعی اشتباه بزرگی است، هر چند با نیت خیر انجام شود آسیب جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می کند.
 



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت عنوان کرد: دست زدن، بغل کردن و گرفتن عکس یادگاری با نوزادان حیات وحش نیز اقدام اشتباهی است که موجب وارد آمدن استرس شدید به جانور می شود و حتی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نشستن بوی انسان بر روی بدن نوزاد، حیوان مادر از پذیرفتن مجدد نوزاد خود اجتناب کند.

 

 

وی در خاتمه تاکید کرد: بنابراین در صورت مواجه با نوزادان جانوران وحشی در طبیعت بدون آن که به آنها دست بزنید، بلافاصله از آن مکان فاصله بگیرید تا حیوان مادر بتواند به سراغ بچه های خود بازگردد.

کد خبر 1004016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha