استفاده ایمن از وسایل گاز سوز/ ضرورت اشاعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز

طالبی به استفاده ایمن از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: با آغاز فصل سرما حوادث ناشی از گازگرفتگی افزایش پیدا می کند.

«علی طالبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با برودت هوا در برخی از استان های کشور شاهد افزایش میزان مصرف گاز هستیم.

 

سرپرست شرکت گاز گلستان ادامه داد: با اطلاع رسانی هایی که انجام شد مقداری از میزان مصرف گاز در استان کاهش یافت اما کشور ما جزو کشورهایی پرمصرف در دنیا به شمار می رود و این زیبنده نیست و باید نسبت به فرهنگ صرفه جویی مبادرت کنیم.

 

طالبی بیان کرد: مصارف غیرمتعارف گاز به اقتصاد خانواده نیز در این شرایط اقتصادی آسیب وارد می کند و باید نسبت به فرهنگ صرفه جویی اهتمام داشته باشیم.

 

وی گفت: استفاده ایمن از وسایل گاز سوز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مشترکان به آن اهتمام داشته باشند، گاهی استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز و یا عدم توجه به نکات ایمنی مثل بررسی دودکش و یا وسایل گاز سوز استفاده از وسایل گازسوز با شیلنگ های غیر استاندارد و طولانی و غیره سبب بروز حوادث ناگواری در سطح استان شده است.

 

سرپرست شرکت گاز گلستان تاکید کرد: اصولا با شروع فصل سرما افزایش فوتی ها براثر گازگرفتگی مونوکسید کربن را شاهد هستیم و این گازگرفتی ها صرفا از وسایل گاز سوز نیست و استفاده از زغال، گاز مایع و وسایل نفتی نیز می تواند باعث بروز این گازگرفتگی ها شود.

 

طالبی بیان کرد: خرسند هستیم که مردم به منظور افزایش راندمان مصرف همکاری خوبی داشتند و این روزها شاهد آن هستیم که شومینه ها برچیده شده است و همچنین مردم به سمت استفاده از وسایل گازسوز با راندمان بالا حرکت کردند.

 

 

کد خبر 1004026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha