انتقال کارخانجات فتح از دزفول تصمیم اشتباهی است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با انتقاد از تصمیم به انتقال کارخانجات فتح دزفول گفت: انتقال کارخانجات صنعتی فتح دزفول در سالی که رهبری آن را سال جهش تولید نامگذاری کردند، تصمیم اشتباهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در دیدار با مدیرکل مهندسی وزارت دفاع در جنوب و مهندس ابوعلی مدیر مسئول زیربنایی مهندسی وزارت دفاع در جنوب اظهار کرد: زمین کارخانه بنا به ضرورت، از طرف فرمانداری برای کار صنعتی و اشتغالزایی در سال ۱۳۷۷ با تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب اهدا شد.

 

امام جمعه دزفول افزود: پس از مدتی به صنایع دفاعی تحویل و مقرر شد قطعات وسایل خطوط انتقال برق تولید کند که موفق عمل کرد و با سرمایه‌گذاری خوبی که صورت گرفت این کارخانه گسترش یافت.

 

وی اضافه کرد: قطعاتی که در این کارخانه تولید می‌شد مورد نیاز منطقه بود و امروز باید همان قطعات از جاهای دیگر تأمین شود، ضمنا در شهرستان کشاورزی رونق دارد و قطعات تولیدی در صنعت کشاورزی منطقه مورد استفاده است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: همچنین قطعات ریل راه آهن که در گذشته از کشور چین وارد می‌شد در این کارخانه ساخته می‌شود.


وی ابراز کرد: توجه مسئولان به دزفول که با بررسی‌های انجام شده و مقاومت دزفول در دوران دفاع مقدس، این شهرستان را نمونه معرفی کرده و ۴ خرداد روز ملی مقاومت و پایداری را به نام دزفول در تقویم به ثبت رساندند قابل تقدیر است؛ ولی این رسم قدرشناسی از مقاومت مردم دزفول نیست.

 

امام جمعه دزفول عنوان کرد: رادیو شهری دزفول در دوران جنگ تحمیلی به ضرورت، راه‌اندازی شد و پس از رفع خطر و تصمیم به انحلال آن با مقاومت آیت الله قاضی (ره)، رادیو به عنوان نماد مقاومت و یادگار دوران دفاع مقدس ماندگار شد؛ امروز کارخانه فتح همانند رادیو دزفول است و شایسته نیست در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، چنین تصمیمی گرفته شود.

 

وی با اشاره به بازدید مسئولین شهرستان از کارخانه فتح گفت: تمام ماشین‌آلات و زیرساختها سالم هستند، ضمنا این صنعت نه آلودگی دارد و نه برای محیط زیست شهری مزاحمت ایجاد می‌کند چراکه در بخشی از شهرستان واقع شده است که منطقه اداری و تجاری محسوب می‌شود نه مسکونی.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی تاکید کرد: پس از بازدید مسئولان شهرستان از محل و وفاق آنها، نامه‌ای به امضای امام جمعه، نماینده و فرماندار شهرستان برای پیگیری موضوع خدمت مقام معظم رهبری نوشته‌ایم و حتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته از قوه قضاییه استمداد طلبیدم.

 

وی با اشاره به اینکه انتقال کارخانه هیچ توجیهی ندارد و عقلایی نیست بیان کرد: ساختمان کارخانه و تمام تجهیزات آن چون آب و برق و گاز آماده است و با صرف اندک هزینه‌ای راه‌اندازی و برای ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند ولی برای انتقال آن علاوه بر اینکه هزینه هنگفتی صرف می‌شود زمان زیادی صرف خواهد شد.

 

امام جمعه دزفول با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان تغییر کاربری را نمی‌پذیرند اذعان کرد: با انتقال و یا تغییر کاربری نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه گره می‌خورد؛ حرف ما این است که تجهیزات سر جای خود باقی بمانند تا تصمیم درستی گرفته شود یا مسئولان شهرستان و مردم را قانع کنید و یا اگر شما قانع شدید باید بپذیرید که کارخانه در جای خود بازگشایی شود.

 

وی تریبون نمازجمعه را زبان گویای مردم دانست یاد آور شد: اگر توانستید، مردم را قانع کنید که انتقال کارخانه به مصلحت مردم است مشکلی نیست ولی مردم این تغییر یا انتقال را نخواهند پذیرفت؛ می‌توان با توجه به سیاست‌های وزارت دفاع و مصالح شهرستان، مردم و اشتغال به تفاهم و توافق رسید.

 

کد خبر 1004033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha