لباس روحانیت، لباس عرصه دین است

آیت الله خاتمی گفت: لباس روحانیت، لباس عرصه دین است و ورود روحانیت به حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی باید به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید احمد خاتمی»، امروز (سه شنبه 25 آذر) در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله «یزدی» به ‌صورت مجازی در مسجد جامع «شهدای شیراز» گفت: از دنیا رفتن هر یک از علما به روایت ائمه اطهار، رخنه جبران ناپذیری در اسلام است و از دست دادن آیت‌الله «یزدی» نمونه ای از این رخنه است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت‌الله «یزدی»، عالمی انقلابی بود و در دوران طاغوت مجاهد واقعی بود و حتی در تبعید نیز دست از قلم و مجاهدت بر نداشت.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: لباس روحانیت، لباس عرصه دین است و ورود روحانیت به حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی باید به انجام برسد.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری از بصیرت از نگاه امام علی (ع) بیان کرد: آنان که اهل بصیرت باشند می توانند، علمدار دین شوند.

آیت الله حاتمی ادامه داد: شناخت دشمن و موضع گیری در زمان مناسب در مقابل دشمن همان بصیرت است که آیت الله «یزدی» از آن برخوردار بود.

وی با تاکید بر ولایت پذیری به عنوان ویژگی لازم عالم تراز انقلابی گفت:  از صفات مرحوم آیت‌الله «یزدی» می توان به ولایت ‌پذیری وی اشاره کرد و دفاع از نظام اسلامی از دیگر صفات این عالم بزرگ بود.

کد خبر 1004037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha