مسجد رسول اکرم(ص)؛ پایگاهی برای مبارزه با کرونا و تسهیل ازدواج جوانان

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به خدمات مسجد رسول اکرم(ص) برای مهار ویروس کرونا، گفت: تولید و توزیع ۱۰ هزار ماسک در مناطق محروم و توزیع سه هزار بسته مرغ میان کودکان کار، بخشی از خدمات این مسجد در مهار ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مردم در مبارزه با ویروس کرونا با استفاده از هدایت ها و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و رعایت تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، بسیار خوش درخشیدند و در این میان، مراکز دینی به ویژه مساجد فعالانه در صف مقدم مبارزه با این ویروس به میدان آمدند. یکی از مساجد فعال که  از ابتدای شیوع کرونا برای مهار این بیماری به میدان آمد، مسجد «رسول اکرم(ص)» واقع در محله تهرانسر است.

 

حجت الاسلام «حسن حشمتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مسجد رسول اکرم(ص) واقع در محله تهرانسر در همه عرصه ها با حضور مردان و زنان ولایت مدار، مومن و انقلابی فعالانه حضور داشته است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هم خدمات گسترده ای در جهت مبارزه با بیماری کرونا از سوی این مسجد انجام شده است.

 

امام جماعت مسجد رسول اکرم(ص) با اشاره به  خدمات ارایه شده از سوی این مسجد، اظهار کرد: تولید روزانه 10 هزار ماسک و توزیع در مناطق محروم، اهدای سبدهای معیشتی در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در سه مرحله که در هر مرحله 110 بسته به نیت امام علی(ع) توزیع شده است.

 

حجت الاسلام حشمتی از توزیع سه هزار مرغ بسته بندی در میان کودکان کار وخانواده های نیازمند خبر داد و گفت: ضدعفونی کردن معابر، خیابان ها و مجتمع های مسکونی در چند نوبت که همچنان نیز استمرار دارد، و اهدای 110 کارت هدیه به ارزش 200 هزار تومان به خانواده های تحت پوشش مسجد جامع تهرانسر نیز در راستای کمک های مومنانه اهالی این خانه خدا انجام شده است.

 

امام جماعت مسجد رسول اکرم(ص) تهرانسر ابراز کرد: همچنین، 110 پرس غذای گرم و 8 راس گوسفند ذبح و گوشت آن در میان مستمندان و خانواده های بی بضاعت در چند نوبت توزیع شده است.

 

وی با اشاره به سابقه 33 ساله مسجد رسول اکرم(ص) تهرانسر گفت: این مسجد در موج سوم بحران کرونا به عنوان پایگاه بهداشت و سلامت از سوی ستاد فرمان امام خمینی(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شده است و در حال حاضر در بحث بهداشت و سلامت به مردم خدمات ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه 60 خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد رسول اکرم(ص) هستند، گفت: قبل از بحران کرونا به صورت ماهیانه در عابر بانک این خانواده ها مبالغی واریز می شد و در اعیاد مذهبی و مناسبت ها هم به آنها هدایایی تقدیم می شد. ضمن اینکه هر ماه نیز چهار راس گوسفند ذبح و به نیازمندان تحت پوشش توزیع می شد. اکنون نیز به دلیل شرایط بحران کرونا حمایت از نیازمندان این مسجد بیش از گذشته شده است.

 

وی در ادامه به تهیه جهیزیه برای بیش از 100 عروس نیازمند آبرومند از سوی این مسجد اشاره کرد و افزود: با کمک خیرین نمازگزار، برای شروع زندگی مشترک جوانان نیازمند، کالاهای اساسی تهیه می کنیم، تا جوانان از این طریق بتوانند زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند.

 

امام جماعت مسجد رسول اکرم(ص) تهرانسر همچنین از فراهم کردن زمینه ازدواج، ایجاد دفتر ثبت اطلاعات مجردها و مشاوره ازدواج در این مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالای مراسم عقد به نظر می رسد، مساجد می توانند مکانی برای قرائت خطبه عقد زوج های جوان باشند و با این کار بسیاری از جوانان برای متأهل شدن تشویق می شوند، به همین جهت این اقدام شایسته در مسجد جامع رسول اکرم(ص) محله تهرانسر سالیان سال است که مورد توجه قرار گرفته و با استقبال بسیاری از زوج‌های جوان روبرو بوده است.

 

کد خبر 1004079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha