عربستان کارگران مهاجر را در شرایط تحقیرآمیزی بازداشت می کند

دیدبان بین المللی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان کارگران مهاجر را زیر شکنجه قرار می دهد و آنها را در اتاق های بی نهایت کثیف بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان صدها کارگر مهاجر را که بیشتر آنها از کشور اتیوپی هستند، در شرایط تحقیرآمیزی بازداشت کرده است.

 

این سازمان اعلام کرد: بازداشت شدگان در اتاق های بی نهایت کثیف و شلوغ به مدت طولانی نگه‌داری می شوند. نگهبانان آنها را شکنجه می دهند و با باتون روکش آهنی آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نتیجه این اقدام دستکم سه نفر از اکتبر تا نوامبر کشته شدند.

 

در این بیانیه آمده است: باید مقامات عربستان به سرعت آسیب پذیرترین بازداشت شدگان را آزاد کنند و اطمینان حاصل کنند که بازداشت تنها به عنوان اقدامی استثنایی و آخرین راه است. آنها باید به سرعت به هرگونه شکنجه و بدرفتاری پایان دهند و مطمئن باشند که شرایط بازداشت با استاندارهای بین المللی مطابقت دارد.

 

این سازمان یک فیلم ویدیویی را از بازداشت دهها مهاجر در یکی از زندان های عربستان در ریاض منتشر کرد که آثار شکنجه و سوء تغذیه بر روی بدن‌های آنها مشخص است.

 

«نادیه هاردمن» پژوهشگر بخش حقوق پناهندگان و مهاجران در دیدبان حقوق بشر گفت: عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که هیج بهانه و توجیهی برای بازداشت کارگران مهاجر در شرایط وخیم وجود ندارد.

 

هاردمن افزود: فیلم های ویدئویی افرادی را نشان می دهند که به یکدیگر چسبیده اند و مورد شکنجه قرار می گیرند و زندانبانان سعودی آنها را به طور غیرقانونی کشته اند. این فیلم بسیار تکان دهنده است. همچنین مقامات عربستان حاضر نیستند کسی را برای تحقیق از این شرایط  و بازجویی از مقامات مسئول بپذیرند.

کد خبر 1004109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha