توصیه رهبری به مجمع برای بررسی لوایح  FATF  به معنای تایید نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مجمع برای بررسی مجدد لوایح FATF گفت: این توصیه به معنای تایید این لوایح نیست بلکه به معنی بررسی این لوایح است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبی در رابطه با توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گویا رییس جمهور از مقام معظم رهبری درخواستی داشته اند که معظم له توصیه ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه زمان بررسی لوایح FATF در مجمع تمام شده است و این لوایح مجدد مورد بررسی قرار گیرد، داشته اند. اینکه رهبری در این رابطه توصیه ای داشته اند به معنای این نیست که بحث FATF  را تایید کرده باشند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به توصیه ایشان باید خود مجمع مجدد این لوایح را بررسی کند و ببینند که آیا در شرایط فعلی این فرصت و امکان فراهم می شود که اگر ما انعطاف نشان دهیم، آنها هم کمک کنند. طبیعی است که اگر این انتظار و امید را داشته باشیم که اگر ما انعطاف به خرج دهیم آنها هم همراهی می کنند، خب شاید این کار کمک کند ولی اگر احتمال نمی دهیم و تعهدات یک طرفه باشد و همانند گذشته ما تعهدات را بپذیریم ولی طرف مقابل نادیده بگیرد، دلیلی برای پذیرفتن و ایجاد تعهدات بیشتر وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: اینکه ما بگوییم در حال حاضر در بحث مراودات بانکی و ارزی و بحث تجارت مشکلی نداریم، مقداری غیر واقعی است ولی اینکه بگوییم همه فعالیت ها و امور ما نیز با قرار گرفتن مان در لیست سیاه قفل شده است نیز امری واقعی است. طبیعی است اگر بتوانیم بخشی از گشایش ها را دنبال کنیم، یک امکان و فرصتی فراهم می شود تا از ظرفیت ها استفاده کنیم. فکر می کنم در این رابطه مشکلی پیش نمی آید و می توانیم از این فرصت ها استفاده کنیم.

کد خبر 1004114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha