تهیه سند تقویت و ارتقای کارکرد مساجد در شورای فرهنگی عمومی استان اصفهان

حجت الاسلام معتمدی از تهیه سند ۱۰۰ صفحه ای تقویت و ارتقاء کارکرد مساجد با همکاری دستگاه ها و نهاد های مرتبط با مسجد خبر داد و گفت: این سند در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به تصویب رسیده و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از چادگان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چادگان، به روز پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش در سیستم‌ آموزشی یک اصل است و اگر فعالیت ها بر اساس پژوهش صورت گیرد، هدفمند می شود و نتیجه ای بهتر دربر خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با یادآوری تنوع موضوعات در حوزه فرهنگ و ارتباط آن با قشرهای مختلف مردم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را همانند اکسیژن در جامعه تعبیر کرده است که آلودگی آن سبب بیماری جامعه می شود و از این رو در هر دوره زمانی به تناسب، در خصوص شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فرهنگ علیه ایران و اسلام هشدار داده است که مسئولان با این هجوم ها به مبارزه برخیزند.

وی چالش فرهنگی کشور را اظهار نظر هرکسی و در هر پستی بدون تخصص و آگاهی در فرهنگ دانست و افزود: قانون گذار شورای فرهنگ عمومی را پارلمان فرهنگی کشور، استان و شهرستان نام نهاده است که مسائل فرهنگی کشور، استان و شهرستان را باید پایش، پژوهش و برنامه ریزی کند لذا این شورا یک نقش سیاست گذاری به تناسب منطقه دارد.

حجت الاسلام معتمدی از تهیه سند ۱۰۰ صفحه ای تقویت و ارتقاء کارکرد مساجد با همکاری دستگاه ها و نهاد های مرتبط با مسجد خبر داد که در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به تصویب رسیده و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان اصفهان از تصویب ۹ کارگروه مانند کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب، کار گروه مقابله با نفوذ، کارگروه فضای مجازی در شورای عمومی فرهنگ استان اصفهان خبر داد و تشریح کرد:  این کارگروه ها با مشخص کردن مسئول اصلی و دستگاه های همکار وظیفه طرح و پژوهش و ارائه پیشنهاد در حوزه تعریف شده خود را دارند و نتایج آن، کمک فکری به شورای فرهنگ عمومی است و این طرح به عنوان طرحی ملی شناخته شد و به همه استان ها ابلاغ شد و متناظر این طرح برای شهرستان ها در حال آماده سازی و ابلاغ است./

کد خبر 1004124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha