رسیدگی ویژه به موقوفات حوزوی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف است

حجت الاسلام نوری زاده رسیدگی ویژه به موقوفات حوزوی را از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف دانست و از ایجاد واحدی در سازمان اوقاف برای احیای موقوفات حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده به اتفاق هیئت همراه، سه شنبه شب(۲۵ آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در روایات گفت: اسلام، وقف را در مسیر روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داد.

 

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ اوقاف را نهادی مردمی دانست که می تواند بزرگترین سازمان اقتصادی اسلام را شکل دهد و تصریح کرد: وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد و سازمان اوقاف رشد و بالندگی زندگی مردم را در سایه وقف وظیفه خود می داند.

 

 

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در صدد استفاده از خلاقیت و نوآوری برای تقویت حوزه وقف و تثبیت اعتقادات مردم است زیرا یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در اسلام وقف است که ما می‌توانیم با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف این پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 


حجت الاسلام نوری زاده اظهار کرد: 800 نیت وقف در کشور شناسایی شده و ما باید حافظ اموال موقوفه و مجری دقیق نیات واقفین باشیم و در این زمینه شفاف و دقیق عمل کنیم.

 

 

وی از شکل گیری رویکردهای جدید در اوقاف خبر داد و با بیان اینکه توجه به فناوری های نوین، دانش بنیان، پزشکی، انرژی خورشیدی و بهره وری از موقوفات از ابتکارات سازمان اوقاف است؛ رسیدگی ویژه به موقوفات حوزوی را از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف عنوان کرد.

 

 

معاون سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در همین باره از ایجاد واحدی در سازمان اوقاف برای احیای موقوفات حوزه های علمیه  خبر داد و در ادامه به عملکرد اوقاف در دوره شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: دومیلیون بسته حمایتی از محل موقوفات و کمک های خیرین در طرح شهید سلیمانی تهیه و در بین محرومین و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد. 

 

 

وی آموزش قرآن، ازدواج آسان، خرید دستگاهای پزشکی و اجرای برنامه های جهانی غدیر را از برنامه های جدید سازمان اوقاف در موضوعات فرهنگی برشمرد و با اشاره به کمبود وقف ذر زمینه های پزشکی، هسته ای و قرآنی از واقفین خواست نیات خود را به این سمت معطوف کنند.

 

 

حجت الاسلام نوری زاده معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف  با اشاره به کمبود های کشور در زمینه های پزشکی، هسته ای و قرآنی، تصریح کرد: واقفین و خیرین اهداف و نیات خود را در این زمینه ها قرار دهند.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این دیدار با بیان اینکه اداره کل استان کرمان از ادارات برتر کشور در تعداد موقوفات و کارمندان آن جهادگر واقعی در حفظ موقوفات هستند؛ تصریح کرد: رقبه ها و موقوفات استان کرمان بسیار زیاد هستند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید هر نوع فعالیت در اوقاف با رویکرد حفاظت از موقوفات و رقبات پایه ریزی شود؛ اظهار کرد: اوقاف کرمان باید به دنبال تغییر و تحول در عملکردها و پیشرفت به سوی آبادانی باشد زیرا اوقاف زمانی می تواند الگو در کشور باشد که نظارت و جدیت در کار و بهترین برنامه ها را برای استان و شهر داشته باشد.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به کمبود نیروی انسانی در اوقاف اشاره و بر عملی کردن ماده ۴۴ قانون اساسی مبنی بر نظارت جدی بر عملکردها را از ضروریات دولت ها عنوان کرد و گفت: نظارت جدی و دقیق از مهم ترین وظایف اداره اوقاف بر موقوفات و اموال مردم است.

 

 

وی اهمیت و ایجاد اتاق فکر جهت برنامه های اداره اوقاف را با دعوت از کسانی که تجربه کاری و دانش زیادی در اوقاف داشته اند، مهم خواند و افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی باید شاهد پیشرفت و رویکردهای جدید در سازمان ها از جمله اوقاف باشیم.

کد خبر 1004130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha