دانش آموزان ۱۷ روستای شیروان چشم انتظار برقراری اینترنت

بخشدار سرحد از توابع شیروان گفت: دانش آموزان ۱۷ روستای شیروان چشم انتظار برقراری اینترنت هستند.

«علی قویدل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در پی بارش برف سنگین در منطقه جیرستان این بخش در شیروان و قطعی اینترنت، اینک چهار روز است که دانش آموزان ۱۷ روستا از داشتن اینترنت و دسترسی به شبکه شاد محروم هستند.

 

 

بخشدار سرحد شیروان بیان کرد: هم اکنون با قطع شدن اینترنت و پوشش تلویزیونی، دانش آموزان هیچ گونه دسترسی به شبکه شاد و آموزش از طریق تلویزیون ندارند که باعث عقب ماندن آنان از دروس آموزشی با سایر همکلاسی های خود شده  و از سویی گلایه و دغدغه والدین را به همراه داشته است.

 

 

قویدل عنوان کرد: در پی بارش برف و قطع شدن راه ارتباطی این مسیر که باید سایت سادات برف‌روبی شود و از حوزه راهداری خارج است مخابرات از هرگونه مسئولیت خود در این خصوص کم کاری می کند که با مکاتبات انجام شده هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی، ایترنت و پوشش تلویزیونی ۶ هزار نفر جمعیت مشتمل بر هزار و ۷۰۰ خانوار در ۱۷ روستای منطقه جیرستان بخش سرحد این شهرستان قطع است.

 

 

بخشدار سرحد شیروان تصریح کرد: همچنین دریاچه سد گلیل این بخش یخ زده و به خاطر برف سنگین منطقه که ارتفاع آن به ۲۰ سانتیمتر رسیده و نبود امکانات برای بازگشایی، راه ارتباطی یک مسیر که مربوط به کارکنان آب منطقه ای در سد است بسته و راه پاسگاه میلانلو هم به تازگی بازگشایی شد.

 

 

پس از بارش های خوب برف در منطقه گلیل و سرانی و برودت هوا یخ زدگی سطح دریاچه سد گلیل از چند روز گذشته آغاز شده است.

 

 

منطقه حفاظت شده گلیل دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است که بخش وسیعی از منطقه را جنگل های ارس با زادآوری طبیعی مطلوب تشکیل می دهد که از شرق به غرب بر تراکم آن ها افزوده می شود.

 


سد گلیل در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شهر شیروان ساخته شده است.

 

 

 بخش سرحد شیروان با گستره هزار و ۴۴ کیلومتر مربع، ۳۳ روستا، آبادی و ۲۶ دهیاری دارد که دو هزار و ۶۹۲ خانوار مشتمل بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آن سکونت دارند.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1004142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha