دریافت سند برای موقوفات استان کرمان در دستور کار ویژه قرار دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: دریافت سند برای موقوفات استان کرمان در دستور کار ویژه قرار گرفته که در این زمینه در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، سه شنبه شب(25 آذر) در دیدار معاون سازمان اوقاف و هیئت همراه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ گزارشی اجمالی از وضعیت موقوفات استان داد و گفت: بیش از هشت هزار موقوفه در استان کرمان وجود دارد. 

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه از مجموع بقاع استان؛  ۱۴ بقعه شاخص کشوری و ۲۲ شاخص استانی است؛ اظهار کرد: در همه این بقاع یک مرکز به نام افق دایر شده که در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می کند.

 

 

 وی ادامه داد: دریافت سند برای موقوفات استان کرمان در دستور کار ویژه قرار گرفته که در این زمینه در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم.

 

 

حجت الاسلام جلالی همچنین نصب امین در موقوفات غیرمتصرفی را یکی از رویکردهای  جدید در استان دانست و با اشاره به اینکه اولین هیئت امنا برای موقوفات حوزه های علمیه در استان کرمان ایجاد شد؛ افزود: اعضای آن شامل نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، نماینده خبرگان رهبری و مدیرکل اوقاف و امور خیریه است.

 

 

وی در پایان گفت: در راستای احیا و بهره وری موقوفات استان کارگاره آموزش و تولید سنگ های قیمتی در پرورشگاه دیلمقانی با مشارکت سرمایه گذار و نصب پنل های خورشیدی در شهرستان راور ایجاد شد.

کد خبر 1004163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha