استان سمنان میزبان سومین جشنواره ملی رسانه ای آیات می شود

فلاح لاله زاری گفت: استان سمنان امسال میزبان سومین جشنواره ملی رسانه ای آیات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، «فرشید فلاح لاله زاری» در اولین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره ملی رسانه ای آیات ، با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و سایت های خبری و شبکه های اجتماعی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود گفت: امسال میزبان سومین جشنواره ملی رسانه ای آیات است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مقاله، یادداشت، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر و تیتر، صفحه ویژه، قصص قرآنی، فیلم، عکس و عکس نوشته را از موضوعات سومین جشنواره ملی رسانه ای آیات عنوان کردوافزود: به زودی فراخوان این جشنواره منتشر می شود و پوستر جشنواره نیز ظرف ۱۰ روز آینده در مراسم ویژه ای رونمایی خواهد شد.

 

«فرشید فلاح لاله زاری» با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ملی ۱۵ اسفند امسال برگزار می شود گفت: جشنواره ملی آیات با محوریت رسانه و فضای مجازی در برگیرنده مفاهیم قرآنی خواهد بود که به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این كه قرآن كریم كتاب زندگی ما است، بر ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاكید كرد و ادامه داد: مطبوعات و رسانه ها در این زمینه نقش بسزا و تاثیرگذاری دارند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان نیز توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی را در جامعه ضروری و لازم دانست و از میزبانی این استان در برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد.

 

حجت الاسلام «محمد حسن رستمیان» با اعلام آمادگی برای حضور فعال حوزه های علمیه در برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه ای آیات گفت: برای حضور فعال حوزه های علمیه استان و نیز کشور در این جشنواره آماده همکاری هستیم.

 

وی، برگزاری جشنواره های مختلف قرآن و عترت از جمله تولید محتوا در فضای مجازی و ارائه آموزش های قرآنی به مخاطبان و علاقه مندان را از جمله برنامه هایی دانست که می توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مورد استفاده قرار داد.

 

امام جمعه مهدیشهر نیز توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی را در جامعه ضروری خواند و گفت: قرآن و مفاهیم قرآنی باید در زندگی روزمره انسانها مورد توجه قرار گیرد و. برگزاری چنین جشنواره های زمینه را برای تحقق این موارد فراهم می سازد.

 

حجت الاسلام« محمد بارانی »برگزاری این جشنواره و تلاش فعالان فرهنگی در انجام آن را ارزشمند خواند و گفت: جشنواره ملی آیات موجب توجه بیشتر رسانه به مفاهم قرآنی و ارائه آن به جامعه از طریق رسانه های مختلف خواهد شد.

 

نشست شورای سیاست گذاری جشنواره ملی رسانه ای آیات در سمنان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امام جمعه مهدیشهر، رئیس حوزه های علمیه استان سمنان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین دبیر جشنواره و دبیر تخصصی جشنواره ملی آیات برگزار شد.

 

در این نشست که با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات جشنواره و چگونگی تدوین و ارائه فراخوان این جشنواره برگزار شد، در خصوص موضوعات و محورهای جشنواره ملی رسانه ای آیات بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1004214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha