شهرستان فریدن نیازمند فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی و فرهنگی

حجت الاسلام معتمدی گفت: : مطالعات در شهرستان فریدن نشان می دهد که فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی و فرهنگی باید صورت گیرد که ضمن حفظ بوم زیست، اشتغال زایی در فریدن انجام شود و رونق به این شهرستان برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدن، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن، با اشاره به ظرفیت های عظیم این شهرستان گفت: شهرستان فریدن منابع و ثروت های عظیمی دارد که نباید به سادگی از آن عبور کرد بلکه باید فکر جامع در حوزه های مختلف داشت و در حوزه اجرا به صورت منطقه ای عمل کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عدم آگاهی مردم  و برخی مسئولان نسبت به داشته های سطح شهرستان و استان در صنعت و موارد دیگر را مشکل توسعه دانست و بیان کرد:  زیربنای هر توسعه ای، توسعه فرهنگی است و اگر برای ابزاری به عنوان مثال مانند تلفن همراه فرهنگ استفاده آن ارائه نشود، بهره برداری از آن به درستی شکل نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ثروت فریدن با برنامه ریزی و آگاهی بخشی تثبیت می شود و توسعه می یابد، گفت: این موضوع می تواند منجر به عدم مهاجرت مردم از شهرستان و حتی مهاجرت معکوس به شهرستان شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: مطالعات در این شهرستان نشان می دهد که فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی و فرهنگی باید صورت گیرد که ضمن حفظ بوم زیست، اشتغال زایی در فریدن انجام شود و رونق به این شهرستان برگردد.

حجت الاسلام معتمدی صنایع فرهنگی را صنعتی جهانی نامید که نیاز به سرمایه های کلان مانند سایر صنایع ندارد و ادامه داد: جشنواره ای از ایده های بکر در خصوص داشته های شهرستان و منطقه و خلاقیت هایی برای بهره برداری از آنها در فریدن باید برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صنایع فرهنگی را استفاده از ظرفیت مردم عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به مردم در دستور کار قرار گیرد و این اطلاع رسانی بر اساس پژوهش و جمع آوری اطلاعات باشد.

وی اقناع فرهنگ عمومی، هدایت خرده فرهنگ ها و آسیب شناسی مسائل فرهنگی را از ماموریت های اصلی شورای فرهنگ عمومی برشمرد و تشریح کرد: نسخه های واحد فرهنگی برای شهرستان های مختلف داده نمی شود و براساس نیازها و اولویت های هر شهرستان موضوعات مختلف در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار می گیرد.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به مصوبه ایجاد ۹ کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان، بیان کرد: تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، مشارکت دستگاه های عضو، واگذاری فعالیت ها متناسب با کارگروه ها و ارائه راهکار مناسب توسط کارگروه و لازم الاجرا بودن مصوبات آن، از جمله مزایای تصویب ۹ کارگروه در سطح استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیش از این سند توسعه ای در حوزه فرهنگ و هنر وجود نداشت، گفت: طرح های توسعه براساس ظرفیت ها، داشته ها و نیازها و اولویت ها با برش شهر به شهر به زودی ارائه می شود که در آن جنبه های سخت افزاری، نرم افزاری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر توجه شده است.

وی با تبیین اینکه در این سند فرهنگی سایر فعالیت ها در همه حوزه ها نیاز به یک پیوست فرهنگی خواهند داشت، تاکید کرد: توسعه فرهنگ و هنر در لایه های مختلف استان با عمل به این طرح فرهنگی انجام می گیرد و سند چشم انداز استان در حال آماده سازی و تدوین است./

کد خبر 1004229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha