یکی از وظایف اصلی دادستانی احیای حقوق عامه است

اقبالی گفت: در جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و دستورات اکید رییس دستگاه قضا یکی از وظایف اصلی دادستانی تلاش برای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت المال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید ابراهیم اقبالی» در این رابطه بیان کرد: با توجه به اینکه دادستانی به عنوان مظهر اقتدار دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد و تعدی به حقوق عامه و بیت المال قرار دارد با تمام افرادی که در این رابطه هرگونه تخطی کنند برخورد جدی و قاطع می شود.

این مقام قضایی ضمن تاکید برلزوم همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاههای اجرایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی اظهار داشت: باید دستگاههای ذی ربط در تعاملی سازنده با تخلفات، مقابله کرده و با اطلاع رسانی دقیق و بهنگام از بروز تخلفات جدید به طور جدی جلوگیری کنند.

وی در رابطه با منطقه چرخاب، آب این منطقه را یکی از مهمترین منابع اب شیرین استان دانسته و ابراز کرد: در راستای  حفاظت و حراست از آب‌ این منطقه که امانت آیندگان بوده، کوشا؛ و می بایست تعامل و همکاری بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضائی شهرستان صورت گیرد.

اقبالی ضمن تاکید در مورد حفاظت از اراضی، منابع آب و جلوگیری از تعرض به دشت چرخاب تصریح کرد: واگذاری اراضی در قالب طرح های مختلف واستفاده از منابع این دشت، باید در راستای احیای حقوق عامه و تقویت پدافند زیستی باشد.

وی عنوان کرد: حفاظت از اراضی ملی شهرستان و اجرای طرحهای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی به منظور پیشگیری از آسیب های زیست محیطی و اثرات مخربی که می تواند داشته باشد ضروری است.

این مقام مسئول ضمن لازم الاجرا دانستن احکام قضایی  ابراز کرد: با ارائه راهکارهای درست به منظور حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی می توان شاهد کاهش جرم در این زمینه بود.

 

کد خبر 1004267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha