پژوهشی که دردی از جامعه را درمان نکند، اثرگذار نیست

حجت الاسلام کندری گفت: تحقیق و کتاب موجب ثبت آثار خوبی در طول تاریخ شده و به عنوان یک میراث ماندگار در اختیار جامعه است و پژوهشی که دردی از جامعه را درمان نکند، اثرگذار نیست و کارآمد نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسین کندری» امروز چهارشنبه (۲۶ آذر) در آیین رونمایی از تازه های کتب پژوهشی حوزه علمیه خراسان که با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و پژوهشگران و نویسندگان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تحقیق و کتاب موجب ثبت آثار خوبی در طول تاریخ شده و به عنوان یک میراث ماندگار در اختیار جامعه است، گفت: پژوهشی که دردی از جامعه را درمان نکند، اثرگذار نیست و کارآمد نخواهد بود.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان به رونمایی از شش کتاب که توسط فرهیختگان حوزه علمیه خراسان نوشته شده، اشاره و خاطر نشان کرد: این مراسم با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان انجام شده و از همکاری این اداره کل در رونمایی از آثار پژوهشگران حوزه علمیه خراسان تشکر می کنیم.

 

وی ادامه داد: جهت دهی به پژوهشها و پایان نامه ها و رساله های تحقیقاتی طلاب و فضلای جوان در حوزه علمیه خراسان مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم شاهد اثربخشی و تألیف هر چه بیشتر توسط طلاب این حوزه باشیم.

 

در ادامه این جلسه حجت السلام مصطفی محمدی، نویسنده کتاب «بررسی فقهی فیلم سازی و بازیگری» از آثار رونمایی شده در این جلسه به معرفی کتاب پرداخت و وی این کتاب را توجه به نیاز های جامعه در حوزه فیلمسازی،بازیگری،تهیه کنندگی و دیگر مباحث مربوط به فیلمسازی و جواب به سوالات فقهی در این حوزه عنوان کرد.

 

حجت السلام محمدی ادامه داد: در بخش اول این کتاب سوالات مربوط به حوزه فیلمسازی و کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم پاسخ گفته شده است و در بخش دوم نیز مسایل مربوط به بازیگری و ایفای نقش در یک فیلم به عنوان شبیه سازی و جایگیری بازیگر در یک شخصیت دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام فلاحتی نویسنده کتاب«کنترل خیال از منظر علمای اخلاق» نیز به معرفی کتاب خود پرداخت و خیال و خطورات ذهنی را گامی در جهت ورود به فضایل و معنویات و یا دروازه ای به سوی رذائل اخلاقی عنوان کرد  و ادامه داد: این پژوهش با رویکرد اخلاق تربیتی دستورالعملها و توصیه هایی برای استفاده مطلوب از خیال و خطورات ذهنی برای عموم مردم و معلمین و مشاوران است.

 

کد خبر 1004292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha