نیازمند کتاب و کتابخوانی به ویژه در جهت پرورش نسل‌های آینده هستیم

حسینی گفت: امروز جامعه به کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگ ملی و دینی به ویژه در جهت پرورش نسل‌های آینده، بیش از هر برهه دیگری نیارمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» ظهر امروز (چهارشنبه 26 آذر) در مراسم اختتامیه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی باید به رسالت خود که گسترش فرهنگ عمومی و تاثیر در حوزه فرهنگ است به خوبی عمل کنند.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مراسم آغاز به کار مجلس شورای اسلامی ارسال کردند، فرهنگ و اقتصاد را دو اولویت اصلی کار مجلس دانستند.

 

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی در انتشار فرهنگ ارزشی در بین مردم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و باید این موضوع را در اولویت داشته باشد افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز فرهنگی و پرورشی می‌توانند این رسالت را بیش از پیش دنبال کنند.

 

حسینی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه به کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگ ملی و دینی بیش از هر برهه دیگری نیارمند است اضافه کرد: در مواقعی که با بحران‌هایی همچون شیوع بیماری کرونا مواجه می‌شویم، کتابخانه‌های عمومی و دست‌اندرکاران آن می‌توانند بسزایی داشته باشند.

 

وی ابراز امیدواری کرد این همایش شروعی برای برداشتن گام‌های بهتر و بلندتر در جهت رونق فرهنگ و حوزه فرهنگی باشد و ادامه داد: این کار خلائی در فضای مجازی بود که امیدوارم استمرار داشته باشد.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیازمند کتاب و کتابخوانی به ویژه در جهت پرورش نسل‌های آینده است عنوان کرد: فضای مجازی، فضایی گسترده و قابل استفاده برای نسل‌های کنونی و آینده است که باید بتوانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم و در این مسیر از ظرفیت حوزه‌های مختلف دانشگاهی،‌ حوزی و صاحب‌نظران در امر فرهنگ بیش از پیش بهره ببریم.

 

کد خبر 1004387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha