آگاهی‌بخشی و آگاهی طلبی دو کارکرد مهم کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود

حسین‌زاده گفت: گفت تجمعاتی که بر مبنای کتابخوانی شکل می‌گیرد دارای دو کارکرد آگاهی‌بخشی و آگاهی طلبی هستند که از مهم‌ترین کارکردهای کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی‌حسین حسین‌زاده» ظهر امروز (چهارشنبه 26 آذر) در مراسم اختتامیه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: همه ما می‌دانیم کتاب در طول تاریخ به عنوان یک شخصیت مثبت جایگاه بالایی در جوامع بشری داشته و کتابخوانی یک سنت حسنه قلمداد می‌شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه شاید کمتر نهادی به دلیل این رویکرد مثبت کتابخانه‌ها، از چنین مقبولیتی برخوردار بوده باشد افزود: باید گفت تجمعاتی که بر مبنای کتابخوانی شکل می‌گیرد دارای دو کارکرد آگاهی‌بخشی و آگاهی طلبی هستند که از مهم‌ترین کارکردهای کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای این دو کارکرد است که ما می‌توانیم تعاملات اجتماعی خود را مشاهده کنیم ادامه داد: این امر می‌تواند مؤلفه‌هایی را در خود داشته باشد که کمتر در حوزه ارتباطات و تعاملات اجتماعی شاهد هستیم.

 

حسین‌زاده اضافه کرد: این مؤلفه‌هایی که مبتنی بر این کارکردهای بزرگ شکل گرفته رواداری و گسترش رواداری، دوری از حشونت و گسترش منش گفت‌وگو است که در نهاد کتابخانه‌های عمومی ایجاد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در بحران سیل زنان و کودکان سیل زده دو قشری بودند که در معرض فشارهای روحی و روانی ناشی از سیل قرار داشتند که کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مؤثر خود در میان سیل زدگان و ارائه کتاب و برنامه‌های فرهنگی خدمات بزرگ و بی‌نظیری ارائه دادند که جزء تجارب گرانقدر ما محسوب می‌شود.

 

کد خبر 1004393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha