گفتمان وحدت، یکی از دستاوردهای فرهنگی چهل ساله انقلاب اسلامی است

محمدی، گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی چهل ساله انقلاب اسلامی، گفتمان وحدت است، بدون شک، نیاز مسلمین به اتحاد و اتفاق، از ضروریات است و درد اساسی جهان اسلام، تفرقه میان مسلمان است.

احمد محمدی جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیش از انقلاب  اسلامی گفتمان حاکم بر جوامع آن روزها، عمدتا گفتمان کمونیستی و لیبرالیستی بود و سخنی از مبانی اسلام و قرآن گفته نمی‌شد وبا آمدن نهضت امام (ره) این گفتمان تغییر یافت و گفتمان‌های موجود به گفتمان دینی، قرآنی و علمی تبدیل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن همواره از شکاف و تفرقه میان مسلمانان سود می جوید اما به واسطه مشترکات فراوانی که در میان مسلمانان وجود دارد، می توانند در مقابل دشمنان خطرناک اسلام، دست برادری داده و جبهه واحدی علیه آنان تشکیل دهند.

 

محمدی با بیان اینکه وحدت اسلامی همواره آرزوی اندیشمندان اسلامی بود، اظهار کرد: وحدت اسلامی با تلاش مسئولان جمهوری اسلامی پایه گذاری شد و نهادهایی به اذن حضرت امام (ره) و سپس رهبر معظم انقلاب تشکیل و تأسیس شد و همه این ارگان ها جهت تقویت وحدت و تقویت مسائل آموزشی و فرهنگی و رفاهی اهل سنت شکل گرفته است، یقینا در میان کشورهای اسلامی کشوری پیدا نمی شود که تا این اندازه به گفتمان وحدت و تقریب اهمیت داده باشد.

 

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تصریح کرد:  دشمن همواره از  شکاف و تفرقه میان مسلمانان سود می جوید اما به واسطه مشترکات فراوانی که در میان مسلمانان وجود دارد، می توانند در مقابل دشمنان خطرناک اسلام، دست برادری داده و جبهه واحدی علیه آنان تشکیل دهند

 

کد خبر 1004765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha