جای خالی اعتبارات آبخیزداری و بیابانزدایی از محل صندوق توسعه ملی/ نمایندگان مجلس ورود کنند

نصرآبادی گفت: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۰ از محل صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و بیابانزادایی اعتباری دیده نشده است، لذا نمایندگان مجلس باید در خصوص این دغدغه مردم مطالبه گری کنند.

«علیرضا نصرآبادی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: متاسفانه در بودجه 1400 از محل صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و بیابانزادایی اعتباری دیده نشده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت انجام سازه های آبخیزداری و بیابانزدایی در استان، بر لزوم ورود مجلس برای تعیین ردیف اعتباری به این حوزه ها تأکید و تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در خصوص دغدغه مردم و مسئولان مطالبه گری کنند.


وی بیان کرد: برای نگهداشت جمعیت در روستاها، مدیریت رواناب ها و برای جلوگیری از مهاجرت افراد، اعتبارات تزریقی به حوزه های آبخیزداری و بیابانزدایی از سوی صندوق توسعه ملی نباید متوقف شد.

 


وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی از سال 96 به صورت مشتارکتی با قرارگاه سازندگی سپاه که وابسطه به قرارگاه ثامن شرق کشور (قرارگاه سازندگی و محرومتی سپاه کشور) است، پروژه هایی را در مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی انجام داده است.

 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: با همکاری این قرارگاه تاکنون هشت پروژه در شهرستان سربیشه به پایان رسیده که از محل آن هشت روستا و هشت منبع آبی منتفع شدند.


نصرآبادی ادامه داد: همچنین با همکاری این قرارگاه در سال گذشته دو پروژه آبخیزداری در شهرستان درمیان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز یک پروژه آبخیزداری با مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه در روستای لانو شهرستان سربیشه در دست اجرا است، گفت: این پروژه با حجم 75 هزار متر مکعب بزرگترین سازه آبخیرداری استان در سال 99 است که از محل این سازه آبخیزداری هفت روستا متأثر می شود.

 


وی ادامه داد: این پروژه با بیش از یک میلیاد و 500 میلیون تومان در سال جاری آغاز و تا پایان سال به اتمام می رسد.

 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حوزه های آبخیز بندان در نقطه صفر مرزی شهرستان نهبندان از طریق قرارگاه سازندگی سپاه پیگیری خواهد شد تا کمی از دغدغه مردم کمتر شود.

 

کد خبر 1004768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha