سهل انگاری در شب یلدا فرصت دوباره برای جولان ویروس کرونا

جمالیان گفت: سهل انگاری در شب یلدا فرصت دوباره برای جولان ویروس کرونا در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «محمد جمالیان»، در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان مرکزی در اراک که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با تاکید بر همدلی و همراهی هر چه بیشتر مردم در شب یلدا با کادر بهداشت و درمان گفت: ماندن در خانه و برگزار آیین یلدا به صورت مجازی علاوه بر حفظ سلامتی افراد کمک شایانی به کارد بهداشت و درمان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای مبارزه با این ویروس منحوس، افزود: ۶۴۳ تست تشخیصی در راستای اجرای طرح قرارگاه شهید سلیمانی در استان مرکزی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد۵۶۰ مورد در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۵۹ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۲۴ مورد مربوط به دانشکده خمین بوده است، افزود: از مجموع این تست‌های تشخیصی  ۱۰۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

 

جمالیان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم سبب کاهش آمار ابتلا به کرونا،  بستری بیماران و فوتی ها می شود، ادامه داد:  تجربه چند ماه قبل در خصوص ویروس کرونا نشان می‌دهد هرجا رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بی توجهی قرار گرفته آمارها افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید در شب یلدا دورهمی ها هر چند کوچک برگزار شود، ادامه داد: امسال با مشکلی جدی روبرو هستیم و با  سهل انگاری در شب یلدا، فرصت دوباره به شیوع کرونا خواهیم داد.

 

در ادامه این نشست «علی علیمحمدی» با اشاره به اینکه موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه ۷۷ درصد کاهش داشته است، گفت: این کاهش در شهرستان آشتیان ۹۴ درصد، اراک ۸۴ درصد، تفرش ۷۸ درصد، خنداب ۷۷ درصد، دلیجان ۵۵ درصد، شازند ۲۹ درصد، فراهان ۷۰ درصد، کمیجان ۴۹ درصد ، محلات ۸۴ درصد، زرندیه ۶۳ درصد، ساوه ۷۹ درصد و خمین ۳۱ درصد بوده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شهرستان آشتیان از هفته چهارم آبان‌ماه تاکنون بیشترین کاهش موارد ابتلا را داشته و از ۳۱ مورد به ۲ مورد رسیده است.

 

وی با اشاره به مجموع کاهش ۸۱ درصدی موارد ابتلا در استان مرکزی بیان کرد: شهرستان آشتیان در این مدت ۱۰۰ درصد، اراک ۸۴ درصد، تفرش ۱۰۰ درصد، خنداب ۱۰۰ درصد، دلیجان ۶۰ درصد، شازند ۵۰ درصد، فراهان ۱۰۰ درصد، کمیجان ۵۷ درصد، محلات ۵۰ درصد، زرندیه ۷۸ درصد، ساوه ۸۷ درصد و خمین ۴۱ درصد کاهش داشته است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان به موارد فوت  ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه  اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز با کاهش ۷۱ درصدی همراه بوده ایم.

کد خبر 1004809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha