فعالیت کانون منتظران ظهور اندیمشک در کارآفرینی و اشتغال

حجت‌الاسلام میرعالی گفت: کانون روستایی منتظران ظهور چمگلک اندیمشک در زمینه کارآفرینی روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام و با آموزش‌هایی که ارائه داده و اعطای مدارک معتبر، برای تعداد زیادی از اعضای کانون اشتغال ایجاد کرده است.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص فعالیت‌های کانون منتظران ظهور چمگلک اندیمشک در طرح ایران قوی اظهار کرد: این کانون از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بالغ بر 400 عضو دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روستایی منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان چمگلک اندیمشک افزود: این کانون در زمینه کارآفرینی روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام و با آموزش‌هایی که ارائه داده و اعطای مدارک معتبر، برای تعداد زیادی از اعضای کانون اشتغال ایجاد کرده است.

 

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در زمینه کارآفرینی انجام دادیم می‌توان به دوره آموزشی پرورش قارچ و پرورش زنبور عسل اشاره کرد که بالغ بر 75 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند و در حال حاضر تعدادی از آنها با همکاری جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی دوره‌های آموزشی آموزش خیاطی و گلدوزی با همکاری فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان و آموزش تزریقات با همکاری هلال احمر را از دیگر اقدامات این کانون دانست و تصریح کرد: همچنین با ایجاد آموزشگاه زبان انگلیسی 2 نفر از اعضای کانون جهت تدریس به‌کارگیری شدند.

 

وی از راه‌اندازی مرکز پیش دبستانی و مهدکودک با مجوز بهزیستی و آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: در این مرکز 100 نوآموز ثبت‌نام کردند و برای پنج نفر از بانوان نیز شغل ایجاد شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روستایی منتظران ظهور چمگلک از راه‌اندازی داروخانه و به‌کارگیری سه نفر به همراه یک دکتر در مسجد خبر داد و ابراز کرد: همچنین با احداث 6 مغازه در جوار مسجد 12 نفر از جوانان روستا مشغول به کار شدند.

 

وی به راه‌اندازی کتابخانه در کانون مساجد این روستا اشاره کرد و ادامه داد: در این کتابخانه سه هزار جلد کتاب وجود دارد و در دو شیفت صبح و عصر ویژه خواهران و برادران فعالیت می‌کند و بیش از 180 دانش‌آموز عضو آن هستند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان از جمله فوتبال، تنیس روی میز و دارت، آموزش قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی، احکام و عقاید، حلقه‌های معرفتی، گروه سرود و ... را از فعالیت‌های این کانون عنوان کرد.

 

کد خبر 1004812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha