سامانه بارشی وارد استان اردبیل می شود / بارش برف و وزش باد پدیده غالب خواهد بود

محمدی گفت: سامانه بارشی از صبح فردا جمعه ۲۸ آذرماه وارد استان اردبیل می شود و بارش برف و وزش باد پدیده غالب این سامانه خواهد بود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سامانه بارشی از صبح فردا جمعه 28 آذرماه وارد استان اردبیل می شود و بارش برف و وزش باد پدیده غالب این سامانه خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه نوار شرقی استان رخ خواهد داد و تا عصر روز جمعه این بارش ها ادامه خواهد داشت.

 

این مقام مسئول افزود: لغرندگی و یخبندان جاده ها، رخداد کولاک برف در گردنه های برف گیر استان و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

 

محمدی خاطر نشان کرد: رانندگان روز جمعه با احتیاط بیشتری در جاده های استان تردد کنند و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و بازديد ضد یخ خودروها جزو اولویت ها باشد.

 

وی ادامه داد: هم استانی ها نیز مدیریت مناسبی در مصرف حامل های انرژی داشته باشند تا در روزهای سرد شاهد افت فشار نباشیم.

 

مدیر کل هواشناسی استان تاکید کرد: شهرداری ها و راهداران نیز آمادگی کامل برای برف روبی و محلول پاشی در سطح شهرها و جاده های مواصلاتی استان داشته باشند.

 

محمدی عنوان کرد: از روز شنبه ۲۹ آذر از شدت ناپایداری ها به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان کاسته خواهد شد اما در نواحی شمالی استان ناپایداری هایی هر چند ضعیف تداوم یافته و طی روز یکشنبه ۳۰ آذر احتمال بارش خفیف باران در این مناطق وجود دارد. 

کد خبر 1004817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha