تکریم عالمان دینی وظیفه همه مردم است

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم مسائل اخلاقی، دینی و معرفتی را از عالمان دین آموختند، گفت: تکریم عالمان دینی، وظیفه همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» در راستای تکریم از مقام عالمان دین امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ آذر) در منزل حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین ریحانی»، حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن موسوی(ضیابری)»، حجت الاسلام و المسلمین «سید صفی الدین صفوی» و حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر اردلان مقدم » حضور پیدا کرد.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه هدف از دیدار روحانیون بهره‌مندی از فیوضات عالمان دین است، اظهار کرد: همه وظیفه داریم عالمان دین در هر نقطه ای که هستند، را تکریم کنیم.

 

وی دیدار و عیادت از عالمان را تکریم دین خدا عنوان کرد و افزود: عالمان معمر، ده‌ها سال در کسوت روحانی بین مردم در جامعه حضور داشتند.

 

فلاحتی با بیان اینکه مردم به عالمان دین علاقمند هستند، تصریح کرد: مردم مسائل اخلاقی، دینی و معرفتی را از عالمان دین آموختند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش تاثیرگذار عالمان دین در جامعه اشاره کرد و گفت: ناسزای دشمن به روحانیت نشان دهنده نقش مهم و اثرگذار عالمان دین بین مردم است.

 

وی، زیارت عالمان دین را دارای ثواب ذکر کرد و یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در دیدار با علما فراق انداخته و به امید پروردگار این ویروس از بین می‌رود.

کد خبر 1004819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha