بانک توسعه تعاون اردبیل بیش از ۹۵ درصد اعتبار اشتغال را پرداخت کرد

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توانسته بیش از ۹۵ درصد اعتبار ابلاغی اشتغال پایدار روستایی و عشایری مراحل چهارگانه را مصوب و یا پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، «عادل کریمی» در تشریح تسهیلات اشتغالی بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: پرداخت اشتغال پایدار روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفته و با توجه به ابلاغ اعتبار مرحله پنجم، در حال پذیرش طرح‌های معرفی‌شده از کارگروه مربوطه هستیم.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل اضافه کرد: این بانک در انجام رسالت حمایتی اجتماعی خود، عاملیت بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه (معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی کمیته امداد - بهزیستی - بنیاد شهید و امور ایثارگران)، عاملیت تسهیلات مشاغل خانگی (معرفی‌شدگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) را دارا بوده که در سال قبل ۱۰۰ درصد اعتبار ابلاغی استان در بخش‌های یادشده جذب شد و در سال جدید نیز از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده است.

 

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد ۱۰۰ درصدی اعتبار ابلاغی خواهیم بود، ادامه داد: با هدف حمایت از طرح‌های اقتصادی اشغال‌زا در استان با رویکرد حفظ اشتغال موجود و یا ایجاد اشتغال جدید، عاملیت بند (الف) تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ با صندوق توسعه ملی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و تکمیلی، میراث فرهنگی و گردشگری را دارا بوده و از محل بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکنون توانسته ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۶۲ طرح در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار بدهد.

 

افزایش ۱۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

کریمی از افزایش ۱۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون  مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۶ هزار و ۵۵۰ فقره پرونده تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت‌شده که نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۶۵ درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول افزود: در این مدت سهم استان از منابع شبکه بانکی از حدود ۱.۱ درصد به  ۱.۸ درصد افزایش یافته و به موازات آن سهم مصارف این بانک از مصارف شبکه بانکی استان از ۲ درصد به ۲.۸ درصد افزایش یافته است.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون اردبیل بیان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون توانسته در راستای ایفای ماموریت اصلی خود بیش از ۷۵ درصد تسهیلات اعطایی را در اختیار تشکل‌ها و اعضای شرکت‌های تعاونی قرار دهد.

کد خبر 1004824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha