تمامی صنایع به صنعت چاپ وابسته هستند

فرهنگ گفت: تمامی صنایع به صنعت چاپ به نوعی وابسته هستند و صنعتگران و تولیدکنندگان به آن نیاز مبرم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی فرهنگ»، امروز (پنج شنبه 27 آذر) در هفتمین دوره جشنواره استانی بزرگداشت روز صنعت چاپ استان فارس به صورت آنلاین گفت: تمامی صنایع به صنعت چاپ به نوعی وابسته هستند و صنعتگران و تولیدکنندگان به آن نیاز مبرم دارند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف وابسته استان فارس افزود: با فعالیت 300 ورق ماشین آلات چاپ شیراز کمبودی نداریم اما فعالیت اشخاص غیرمتحصص و انجام چاپ به صورت زیرزمینی و کاریابی در فضای مجازی می کنند باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

وی اضافه کرد: برای سامان دهی سامانه «ستاد»، تقاضای مدیریت سفارش های استان از استانداری را داریم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 2 رسته را به اتحادیه اضافه کردیم تا کار را در شیراز انجام دهند.

فرهنگ تاکید کرد: به دلیل گرانی کاغذ و ملزومات چاپ، پیشنهاد می کنم که نازل بودن قیمت چاپ به صورت درصدی از قیمت تمام شده کار دریافت شود.

وی تصریح کرد: از دستگاه ها دولتی انتظار داریم بستری برای استفاده چاپخانه داران از وام های کم بهره ایجاد کنند تا برای بازسازی کارگاه های خود از آن استفاده کنند.

خاطر نشان می شود، این برنامه در سالن سبز تالار حافظ با حضور پیشکسوتان، چاپخانه داران و چاپ‌چیان نمونه استان فارس و روسای اتحادیه صنف چاپخانه داران استان فارس برگزار شد.

کد خبر 1004856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha