وقتی بوته جهاد از دل مسجدی در روستا می‌روید/ راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد

کوچ بیده ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی و اینکه دائماً درحال خدمت به محرومین بود، گفت: اعضای گروه جهادی«یاس زهرا(س)» در ادامه فعالیت های محرومیت زدایی با عضویت در طرح شهید سلیمانی ویژه مهار کرونا در حال تولید گان و دستکش هستند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ در کشور ما مساجد همواره محل تجمع مردم محله، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، مشورت و مهد اقدامات فرهنگی بوده است، بچه‌های مسجدی از دل مردم کوچه و بازار به انواع فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

 

پس از شیوع کووید ۱۹ و ضرورت دوری از تجمعات و حضور در مکان‌های بزرگی همچون مساجد و تکایا، بسیجیان مسجدی طور دیگری وارد عمل شدند، که از لنز دوربین‌ها و قلم خبرنگاران در امان نمانده تا جایی که امروز کمتر کسی است که عنوان "جهادگر" به گوشش نخورده باشد!!

گویی بعد از شیوع کرونا ویروس کارهای مسجدی از بعد مکانی‌اش جدا شده و به فعالیت های جهادی برکت داده است تا جایی که به‌جای حلقه صالحین حلقه جهادگران شکل گرفته و هر روز در حال گسترش است‌.

 

در میان این جهادگران، در استان مازندران نیز جهادگران ایثارگر و پای کار فراوانی به چشم می‌خورند، از بین جهادگران بیشماری که برای پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا پای کار هستند، فعالیت "گروه جهادی یاس زهرا (س) " به سرپرستی یک بانوی مسجدی توجهمان را جلب کرد، در این خصوص با وی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که شما را به خواندش دعوت می‌کنیم.

 

«سمیه کوچ بیده» ۳۹ ساله، مسئول گروه جهادی یاس زهرا (س) حوزه شهری نوشهر می‌گوید؛ بیش از دو سال است که مسئولیت این گروه جهادی را در غرب استان برعهده دارم، این گروه ۱۵ عضو خانم، فعال در بخش‌های مربی‌گری، خیاطی، بافندگی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، روانشناس،  مشاور و  بخش‌های دیگر دارد.

 

*همه چیز از مسجد «علی آباد میر» شروع شد

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی خود را از مسجد روستایی به نام " علی آباد میر" آغاز کرد، اضافه می‌کند؛ در پی علاقه اش به حضور در مسجد در کنار سایر بانوان و عضویت در بسیج قبل از تشکیل گروه جهادی فعالیت‌های خوبی در مسجد داشت، و در پایگاه در بخش حلقه صالحین عضو بود، تا اینکه با استفاده از ظرفیت بانوان مسجدی اقدام به تشکیل گروه جهادی کرد و حوزه روستایی و شهر و حتی شهرهای دیگر را تحت پوشش حمایتی قرار داد.

 

کوچ بیده بیان میکند؛ این را بگویم لزوما یک جهادگر نباید وضع مالی خوبی داشته باشد،  من به نیت دایی شهیدم "سیاوش فکری" که سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید وارد کار جهادی شدم، خوشبختانه توانستیم علاوه بر بانوان با برادران هم ارتباط غیرمستقیم بگیریم.

 

*محرومیت‌زدایی در بخش تولیدات باغی و کشاورزی

این بانوی جهادگر با اعلام اینکه با تشکیل گروه جهادی یاس زهرا (س) اولین قدم را برای خودم برداشتم، ادامه می‌دهد؛ کمک به محرومین، نیازمندان و کسانی که هنری دارند ولی نمی‌دانند چه کاری انجام دهند بهتر است را هدف قرار دادیم و با توجه به اینکه در شهرستان ما بانوان در باغات و زمین‌های کشاورزی پای کار هستند با جبران خلاء مدیریت و کار کارشناسی با حمایت جهاد کشاورزی در این زمینه به رفع محرومیت پرداختیم.

وی اضافه می‌کند؛ برخی بانوان نمی دانستند گل‌ها و محصولاتشان را چگونه پرورش داده و چطور به‌فروش برسانند، در این حوزه ما با همکاری کارشناسان و مهندسین همچنین فراهم کردن بازار فروش به یاریشان رفته و شاهد استقبال موجی از تولیدکنندگان بوده و هستیم.

 

*پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا با تولید ماسک و دستکش

کوچ بیده با اشاره به اقدامات این گروه جهادی با شیوع کووید ۱۹، می‌گوید؛ از زمان شیوع ویروس کرونا بانوان در جبهه تولید گان و دستکش با استفاده از امکانات رایگان مردمی، فعالیت داشته و تا به حال موفق به تولید حدود ۳ هزار ماسک و بیش از ۲ هزار دستکش شدند.

مسئول گروه جهادی بانوان یاس زهرا (س) در نوشهر، تصریح می‌کند؛ توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان یکی دیگر از اقداماتی است که از آغاز شیوع کرونا تاکنون صورت می‌گیرد، توزیع بسته‌های لوازم التحریر برای دانش آموزان، همکاری با بهداشت شهر و روستا برای کمک به خانواده‌های درگیر کرونا یکی دیگر از این اقدامات جهادی است.

 

*شرکت در طرح جهادی شهید سلیمانی

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و اینکه این شهید در تمام لحظه های عمر خود خدمت به محرومین را مورد توجه داشت، عنوان می‌کند؛ بچه‌های ما خسته نشدند هنوز پای کار هستند در حال حاضر با عضویت در طرح جهادی شهید سلیمانی در حال تولید گان و دستکش برای بیماران کرونایی هستند در این رابطه در هر پایگاه دو الی سه نفر اعلام آمادگی کردند، همچنان توزیع بسته‌های معیشتی را داریم‌.

 

کوچ بیده ادامه می‌دهد؛ اقدامات جهادی در ذهنمان جز خاطره خوش چیزی به‌جای نگذاشت، خوشحالی زنی که با کمک توانسته تولید محصول پیاز خود را به انبوه برساند و دغدغه بازار فروش نداشته باشد بهترین خاطره است، توزیع بسته های غذایی در بیمارستان ها و عرض خداقوت به کادر درمانی و دلجویی از این قشر زحمت کش و پرتلاش خاطره است؛ کمک به آسیب‌دیدگان کرونایی و رفع محرومیت را وظیفه خود می‌دانیم و به هر بهانه‌ای به این افراد سرزده جویای حالشان می‌شویم.

 

*حرف آخر

این بانوی مسجدی جهادگر در پایان ضمن تشکر از کسانی که در کار جهادی دست اندرکار می‌شوند، می‌گوید؛ بانوان روستا و شهرم زحمتکش هستند در کرونا دست هم را گرفتند، گوش سپردن به صدای دعای ندبه در روزهای جمعه که از مسجد محل پخش می‌شود به قلبمان آرامش می‌دهد، امید که دوباره در مساجد گرد هم جمع شویم.

 

به گزارش شبستان؛ اگر اقدامات این گروه جهادی را دنبال کنیم،  به مسجدی کوچک در دل یک روستا در شهرستان میرسیم که در دل خود زنانی ایثارگر پرورش داده تا در نهایت کارهای بزرگی به وسعت یک شهر انجام دهند.

کد خبر 1004869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha