محتوای فرهنگی با موضوع نماز در کلاس‌های مجازی دانش آموزان تولید شود

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر لزوم تولید محتوای فرهنگی با موضوع نماز در کلاس‌های مجازی دانش آموزان گفت: نمازنقش پیشگیرانه درآسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» در بیست و نهمین اجلاس ویدئو کنفرانسی استانی نماز با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد ضمن بیان اینکه  طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان استان سمنان باید تقویت شود گفت: خانواده ها باید با استفاده از روش تشویقی زمینه حضورفرزندان را برای خواندن نماز و تفکر بیشتر درآن بوجودآورند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم تولید محتوای فرهنگی با موضوع نماز در کلاس‌های مجازی دانش آموزان ادامه داد: انسان برای عبادت آفریده‌شده و محور همه عبادات نماز است که عبادتی پر خیروبرکت که ثمره دنیایی و آخرتی دارد.

 

وی بابیان اینکه بخش مهمی از گرفتاری جامعه به علت فاصله از نماز است، تأکید کرد: اشاعه فرهنگ نماز و ادای آن در جامعه بین اقشار یک نیاز محسوب می‌شود.

 

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: برای نماز خواندن مستحباتی وجود دارد که از جمله آن‌ها خواندن اذان و اقامه، خواندن نماز اول وقت و به جماعت خواندن نماز است و رعایت این مستحبات ارزش نماز را چندین برابر می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین به برکات ترویج فرهنگ اقامه نماز اشاره داشت وافزود: نماز ستون دین است و اگر این ستون نباشد دین از بین می‌رود.

 

وی بااشاره به اینکه دین منهای نماز دین نیست گفت: طرح‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان باید تقویت و گسترده شود.

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه تا انسان زنده است باید اهل نماز خواندن باشد افزود: خواندن نماز اول وقت مایه خشنودی خدا است و انجام این فریضه الهی انسان را به درجات بالا می‌رساند.

کد خبر 1004870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha