فرودگاه اهواز به لحاظ کمی و کیفی توسعه می‌باید

شریعتی با اشاره به شرایط جوی هوای خوزستان و کاهش دید در پروازها گفت: یکی از اقدامات جهت توسعه کمی و کیفی فرودگاه اهواز، برای نصب سیستم تاب‌آوری باند است که برای اجرای آن باید فرودگاه ۲۰ روز تعطیل شود که مسئولیت آن را به عهده می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج‌شنبه ۲۷ آذر) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز، با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه در خوزستان اظهار کرد: پروژه‌های را در بندرامام داریم که به بهره‌برداری برسد، کمربندی ماهشهر به هندیجان نیز رو به اتمام است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ترمینال فرودگاه آبادان نیز آماده بهره‌برداری است و امیدواریم دو خطه شدن راه آهن اهواز به اندیمشک به زودی به پایان برسد افزود: عملیات اجرایی محور ایذه به لردگان تا پایان سال آغاز می‌شود و چهار خطه شدن مسیر رامهرمز به بهبهان و هفتکل به باغملک نیز تا قبل از پایان دولت به بهره برداری می‌برسانیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی دو فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان تا قبل از پایان دولت آغاز شود ادامه داد: اعتباراتی برای بهتر شدن شرایط در استان فراهم شده و از این بابت باید زیرساخت‌ها تامین و تاب‌آوری را بیشتر کنیم.

 

شریعتی اضافه کرد: این کلیات مجموعه اقداماتی است که راه و شهرسازی در خوزستان انجام داده اما در جزئیات هم خدمات بسیاری در حوزه راه‌های روستایی، راهداری  و... ارائه شده که نقش اساسی داشته و هم اکنون نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهداری آماده شده که به زودی به بهره‌برداری می‌برسد.

 

وی به افتتاح سالن فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه مدت زمان طولانی مانده بود و تصمیم مدیریتی برای حل آن گرفته نمی‌شد ولی در نهایت به سرانجام رسید؛ سالن فرودگاه اهواز ظرفیت این همه مسافر را نداشت و خدماتی که به مسافرین در اهواز داده می‌شد متناسب با حجم عملیات، کار و هزینه‌ای که مردم صرف می‌کردند به نسبت سایر فرودگاه‌ها نبود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه اهواز برای سال‌های آتی نیاز به فرودگاه جدید متناسب با شرایط مسافری امروز را دارد ابراز کرد: برای این منظور زمین اختصاص داده شده اما با توجه به مسائل تحریم پروژه متوقف شده که امیدواریم با حل مشکل کشور این مساله حل شود اما فعلا تا انجام آن نیاز است که کارهای توسعه‌ای در حد توان و بضاعت برای این فرودگاه صورت گیرد تا بتوانیم خدمات متناسبی را در این منطقه ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با فرودگاه کشور در زمینه فراهم کردن ۱۴ محل توقف برای هواپیماها بیان کرد: در این خصوص با نفت و هوانیروز همکاری می‌کنیم و با توجه به شرایط مختلف جوی هوای اهواز که باعث کمبود دید و ایجاد مشکل در پروازها می‌شود به همین منظور با همکاری فرودگاه کشور دو ILS برای فرودگاه اهواز خریداری شد که یکی از آن تحویل و در حال نصب است اما دومی هنوز تحویل داده نشده است.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: البته طبق نظر ILS دومی خیلی کمکی در کم کردن دید نمی‌کند ولی پیشنهاد دیگری مبنی بر ایجاد تغییراتی داشتند که طبق آن دید را به ۵۰۰ متر افزایش می‌دهد که ما هم این کار را مدنظر داریم.

 

وی با بیان اینکه برای انجام نصب این سیستم نیاز است تا فرودگاه اهواز ۲۰ روز تعطیل شود اذعان کرد: ما بر این امر تعهد داده‌ایم و مسئولیت آن را به عهده می‌گیریم تا این کار زیرساختی برای خوزستان و اهواز با توجه به شرایط جوی در دوره های مختلف صورت پذیرد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: من درخواست دارم با توجه به توافقات، این کار هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد تا تاب‌آوری فرودگاه اهواز تا زمان برقراری بالا برود و نگرانی و اضطراب از مردم و مسافران را در مقاطع زمانی مختلف به حداقل برساند.

 

کد خبر 1004916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha