ایجاد مسیر گردشگری پیاده از دروازه قرآن تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز

اسکندرپور گفت: با ایجاد یک مسیر گردشگری از دروازه قرآن تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی شیراز، امکان تردد پیاده برای گردشگران در شیراز فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (پنج شنبه 27 آذر) در مراسم افتتاح کلیات پروژه زیرگذر شهید «محسن فخری زاده» با اشاره به ایجاد مسیر گردشگری از دروازه قرآن تا بافت تاریخی شیراز گفت: تسهیل رفت و آمد به صورت پیاده در منطقه دروازه اصفهان و پل «علی بن حمزه (ع)» و دروازه اصفهان و بازار وکیل در ایجاد این مسیر در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز افزود: بدین ترتیب شاهد ایجاد مسیرهای گردشگری و کاهش مواجه شدن گردشگران با موانع فیزیکی و خودرو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با این مسیر از دورازه قرآن به باغ جهان نما، حافظیه، باغ ملی، پل «علی بن حمزه (ع)»، دروازه اصفهان و بازار وکیل شمالی و جنوبی و حرم مطهر شاهچراغ (ع) امکان تردد پیاده ایجاد خواهد شد.

اسکندرپور بیان کرد: بدین ترتیب شاهد تکمیل یک مسیر گردشگری خواهیم بود که اجرای زیرگذر «شهید فخری زاده» موجب می شود گردشگر با خودرو مواجهه کمتری داشته باشد.

وی اعلام کرد: در محور حافظ و از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی انجام شده و گردشگران می توانند از یک مسیر تاریخی، فرهنگی، بازید کنند و به بافت تاریخی نیز بروند و پل «علی بن حمزه (ع)» تا دروازه اصفهان نیز طی ماه های آتی، کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی خواهد شد.

کد خبر 1004917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha