شرکت ۹۶ نفر از اعضای کانون‌های مساجد در مسابقات قرآنی مدهامتان

مظاهری گفت: تعداد ۹۶ نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی در چهاردهمين دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» شرکت کردند.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تعداد 96 نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی در چهاردهمين دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» شرکت کردند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد به نشانی اینترنتی bachehayemasjed.ir در ۲ مرحله استانی و کشوری شرکت می کنند.

 

وی ابراز کرد: تاکنون 96 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت مجازی در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در چهارمحال و بختیاری شرکت کرده اند و نفر برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد.

 

مظاهری گفت: در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته تلاوت نور «ترتیل» برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال ویژه «متولدین 1390 تا 1385» برگزار شده و میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین «فراز یک آیات 1 تا 12 و فراز 2 آیات 33 تا 40»، سوره الرحمن «فراز یک آیات 1 تا 18 و فراز 2 آیات 60 تا 78»، سوره واقعه «فراز یک آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74» و در رشته تلاوت نور «ترتیل»، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه رشته قرائت نماز برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال «متولدین 1390 تا 1385» برگزار می شود، افزود: اثر مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی باشد و همه اذکار «تسبیحات اربعه» با صدای بلند باید قرائت شود و در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

مظاهری ادامه داد: در رشته اذان که صرفا ویژه برادران و در رده سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود و باید فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصلاه ضبط و ارسال شود و در رشته اذان، نیز بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

مدیر ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری گفت: در رشته مکبری نماز که ویژه برادران در رده سنی زیر 9 سال و 9 تا 14 برگزار می شود، باید اثر ارسال شده مربوط به اجرای زنده مکبری نماز 2 رکعتی باشد و در رشته مکبری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه رشته اذان و مکبری صرفا ویژه برادران است افزود: مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه تا تاریخ 30 آذر ماه جاری می باشد و لازم است اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویر کارت ملی «شناسنامه» خود را در پروفایل سامانه بارگذاری کنند.

 

کد خبر 1004918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha