انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در دستور کار قرار گیرد

انجام فعالیت‌های فرهنگی بالاخص فرهنگ دینی و مذهبی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» امروز (27 آذر) در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه،گفت: بانوان نقش موثری در بخش های مختلف جامعه دارند و این نقش مهم باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه شهرستان زرندیه با بیان اینکه نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده و فعالیتهای فرهنگی مقابله با کرونا دستور کار این جلسه است، افزود: بانوان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) همواره در عرصه های مختلف حضور فعال داشته و خوش درخشیدند.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار نیز بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و نسبت به ۱۵ شورای دیگر زیرمجموعه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اعضاء این شورا می بایست شخصا و باجدیت در جلسات حضور یابند، ادامه داد: تصیماتی که در این شورا گرفته می شود باید با جدیت دنبال شود و به نتیجه برسد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه تمام دستگاههای فرهنگی می بایست نسبت به انجام فعالیتهای فرهنگی بالاخص فرهنگ دینی و مذهبی اهتمام داشته باشند، اضافه کرد: همه باید در راستای معرفی سیره اخلاقی و معنوی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی به نسل نوجوان و جوان حرکت کنند.

 

امام جمعه شهرستان زرندیه در ادامه از ادارات ونهادهای دولتی و غیر دولتی بویژه شهرداریها خواست تا در مراسمات دینی نسبت به فضاسازی ساختمان ادارات خود و سطح شهرها و روستاها اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: این کار راهی موثر در راستای ترویج فرهنگی دینی و تبیین این مهم در بین نسل جوان و نوجوان است.

 

این مقام مسئول در ادامه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را نیز ضروری دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، بیان کرد: آرامش و امنیت کنونی ما مرهون این از خود گذشتگی و رشادت ها است و ما در طول انقلاب بزرگ مردانی داشتیم که جان خود را فدای اسلام، ارزش های دینی و انقلابی کردند.

کد خبر 1004946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha