مهرواره حافظ خوانی در کردستان برگزار می‌شود

سهیلا شیخی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به رسم سنت دیرینه و به مناسبت شب یلدا مهرواره حافظ خوانی را برگزار می‌نماید.

سهیلا شیخی مدیر کانون پرورش کودکان و نوجوانان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: مهرواره حافظ خوانی در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت شب یلدا در استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: علاقه مندان می‌توانند با خوانش یک غزل از غزلیات دیوان حافظ که تبلور فرهنگ و هنر و ادب ایرانی است در درازترین شب سال در بخش فرهنگی مهرواره شرکت و به هر صورتی که نشان از خلاقیت داشته باشد مهر خود را به این مهرواره هدیه دهند.

 

وی عنوان کرد: عصر شعر ویژه اعضا و مربیان کانون استان کردستان با حضور رقیه هاشمی شاعر با طرح مباحث حافظ شناسی به صورت مجازی در بخش ادبی مهرواره برگزار می‌شود.

 

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در بخش هنری مهرواره حافظ خوانی ماسک‌های یلدایی با نقاشی و کلاژ بر روی ماسک‌ها به مناسبت شب یلدا و در حمایت از پرستاران و پزشکان در دو بخش اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

 

شیخی توجه به آداب و رسوم و آئین‌های شب یلدا، آشنایی هرچه بیشتر اعضا با شعر و ادب فارسی، آشنایی اعضا با مضامین معنوی اشعار حافظ و مشارکت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در گرامیداشت فرهنگ کهن ایرانی را از جمله اهداف برگزار مهرواره حافظ خوانی بیان کرد.

 

وی اضافه کرد: در بخش مربیان و کارکنان لوح تقدیر به همراه یک جلد دیوان حافظ، در بخش اعضا لوح تقدیر همراه با یک جلد دیوان حافظ و در بخش فرزندان مربیان و کارکنان لوح تقدیر همراه با یک جلد دیوان حافظ یادگار مهرواره حافظ خوانی اهدا می‌شود.

کد خبر 1004969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha